M4 - Mozarts Plads

Hej

Jeg har prøvet at tilføje detaljer ved M4 - Mozarts Plads. Og jeg tror ikke at det er lavet rigtigt. https://www.openstreetmap.org/changeset/180842785 Eks ved Sluseholmen kan jeg ikke se en forbindelse mellem metro og fortov. Burde der ikke være det ?

Jeg tænker det må da være interessant ved rutevejledning.

Noden på Sluseholmen er en del af en relation, der inkluderer de to noder der ligger på selve metrolinjen. Samme gælder for Mozart Plads. Det burde så vidt jeg forstår være nok.

De stier du havde tegnet ind, har jeg tilladt mig at fjerne, da de ikke afspejlede virkeligheden. På flere stationer er selve platformen indtegnet som et område, hvor stationsnoden ligger, sammen med trappe-forbindelserne, men jeg har aldrig været på stationen og har ingen viden om hvordan den ser ud under jorden.

Ok

Men hvis der ikke er nogen forbindelse fra platform til en highway. Hvordan cam man så lave en route ?

Jeg tør ikke udtale mig om hvad den korrekte måde at opmærke stationer er, men det strider imho ret meget imod OSM at forbinde noder med fiktive stier; hvis man ikke kan tegne virkeligheden, så er det bedre ikke at tegne noget.

Det giver også mening, at en af noderne i en Transit Stop Area-relation er forbundet direkte til noget sti-værk for at gøre det tydeligt at man kan komme fra vej til tog her - men indtil nogen tegner platformen ind og forbinder den korrekt, ville det så ikke være en bedre løsning at flytte stations-noden hen til en vej?

Kan Tag:footway=link - OpenStreetMap Wiki mon bruges?