hallo ik ben nieuw in de OSM wereld en ben gestart met locaties in mijn buurt te updaten. Nu is er een ijszaak, Ijscuypje, dat in de zomer open is, in de winter is het een fonduerestaurant (Smelt). Het laatste punt bestaat al.
Uit de berichten op het forum maak ik op dat er geen seizoens tags zijn. Mijn vermoeden is, dat ik dan het beste nog een punt voor de Ijssalon kan aanmaken en aan beide punten de maanden dat ze open en gesloten zijn toe zou moeten voegen.
Klopt mijn aanname of kan ik dan toch het beste alles in één punt zetten?
In Utrecht is een soortgelijke ijszaak die in de zomermaanden schepijs verkoopt en in de winter oliebollen en dergelijke.
Maar momenteel is deze ook alleen maar getagd als ijssalon.
Voor dingen die kortstondig iets anders doen kun je met conditional-tags werken (leuk voorbeeld), maar dat is niet zo handig als ook de naam etc. verandert.
Als het echt om grofweg zes maanden het ene en dan zes maanden het andere gaat is twee nodes niet zo’n raar idee. Inderdaad met de juiste opening_hours.
Dank voor het meedenken. De naam, openingstijden en of je wel of niet binnen of buiten kan zitten is in de zomer en winter anders. Het wisselt al een paar jaar zo.
Nadat ik de precieze tijden heb opgezocht,
zal ik er straks twee nodes van maken.
Edit: in Id zag ik dat het al twee POI’s zijn, bij het langslopen over het hoofd gezien. Ik heb de opening_hours aangepast, er was een Fix_me verzoek, bij deze opgelost.
Klopt, dank je voor je opmerkzaamheid. Op het POI waar ik het over heb staat het met een IJ .
Op een andere puntjes niet, maar ik ben daar (nog) niet op locatie geweest, wie weet komt dat nog