LF7 - Eindhoven e.o.

Ten tijde van de redactiebot constateerde ik in de Bommelerwaard wat verdwenen wegen en een incomplete LF7-route. Heb daar wat gerepareerd.
Cartinus schreef in een ander draadje: “LF7 is zwaar beschadigd door de redactiebot…”
Ben daardoor eens wat verder gaan kijken, ook in het Brabantse zijn er nogal wat omissies, met name Eindhoven en omgeving.

Ik heb de LF7 aldaar eens bekeken via cycling.lonvia.de en de track die te halen is van nederlandfietsland.nl (volgens mij de “formele” actuele versie).
Zoals het er uit ziet:

Groen is de track van nederlandfietsland, de grijze stukken zijn die van lonvia (versie 9/9/12) zoals nu dus opgenomen in osm. Een heel ander routeverloop dus.
Is iemand in die omgeving bekend ? voor mij alweer te lang geleden dat ik daar gefietst heb. En kom er voorlopig ook niet.
Ik ga er van uit dat die groene nu de actuele is, de vraag is of deze dan ook al bewegwijzerd is aldaar (en er dus geen bordjes meer bij de grijze routegedeelten staan).
Blijft het onduidelijk dan binnenkort toch maar weer eens op de fiets aldaar :slight_smile:

12/9: niemand fietst kennelijk in Eindhoven e.o.
Ik heb zelf de boel daar bij Eindhoven nog eens bekeken. Het is een beetje een mix van oude LF7 en LF13 routes en ontbrekende gedeelten. Ik ga gewoon verder op basis van verkenningen en van de tracks van nederlandfietsland.nl. Ze claimen actueel te zijn en geven aan de afgelopen 2 jaar veel veranderd en gesynchroniseerd te hebben met andere routes. Door de synchronisatie zijn veel stukken LF-route gewijzigd.

Beste Kees,
Heb je voor de route ook op de overzichtskaart van het Wandelnet waar LF tegenwoordig bij in zit gekeken om een indruk te krijgen van het huidige verloop van de LF7 ? En ja ik weet het een oud medium, maar als naslag werk met Google en je eigen geheugen, data zoals fotos soms een handige combinatie.
Hendrik

Dat “mappen” bij Eindhoven ook best link kan zijn bewees gisteren. Het gevaar zit niet alleen op de weg, maar komt ook van boven. Was ik gisteren aan het mappen bij Bergeijk kreeg ik bijna een straalvliegtuig in m’n nek. :confused:
http://www.nu.nl/binnenland/2910871/vliegtuig-valkenswaard-zondag-geborgen.html#

Wel weer een nieuw niet verplicht fietspad gevonden onder Eersel. http://www.openstreetmap.org/?lat=51.3281&lon=5.28717&zoom=15&layers=M

en de plek van de crash http://www.openstreetmap.org/?lat=51.29543&lon=5.41126&zoom=15&layers=M

Eggie

@Eggie: misschien moeten we dit soort plekken maar als historisch punt gaan vastleggen, deze dan in de categorie vliegtuigongelukken. Wie weet wat voor kaart/gebruik er dan nog van gemaakt kan worden.
@Hendrik: ik hou gewoon de info van nederfietsland aan, die claimen actueel te zijn. Ik vroeg me alleen af of de bewegwijzering ter plekke al actueel is met name omdat de loop van de LF7 nogal veranderd is (en LF13 ook) terplekke. Los van de omissies in OSM.

Als ik de fietskaart bekijk zijn de cruciale punten in dit vraagstuk 83 en 10. Daar kan ik deze week wel eens langsrijden. Sowieso kruis ik regelmatig de ‘groene’ route, dus ik zal het in de gaten houden.

83 en 10 zijn inderdaad de cruciale. Ben benieuwd naar je bevindingen ter plaatse.

OK, het duurde iets langer dan ik had gehoopt, maar ik heb gisteren de LF7 en LF13 rondom Eindhoven maar even gefietst en de relaties aangepast (het was inderdaad een zooitje in OSM). LF7 loopt dus inderdaad door Eindhoven heen en LF13 noord en oost langs.

Op de borden staan de LF7a (Noord-Zuid) LF7b (Zuid-Noord) en idem dito voor LF13. Ik heb de variant a beschouwd als forward en b als backward. De LF7b kan je niet uitsluitend op de borden rijden, dan verdwaal je zeker (de LF7a wellicht ook niet, maar ik reed de b)

Hoi Oliver,
Ik had eerder ook al wat relaties gewijzigd, jij bent verder gegaan en ook ten zuiden van Eindhoven zijn de onderbrekingen weer toegevoegd.
Net nog op Lonvia gekeken en ziet er goed uit nu bij Eindhoven. Alleen bij Mierlo zie ik nog een vreemde lus in de LF13.

Die lus staat echter niet op de ‘gewone’ fietskaart, dus op basis van de geschiedenis denk ik dat dat gemaakt zal zijn door ‘PiHe’ of ‘polyglot’, aannemende dat de wijziging van 1 september van ‘ijsb’ al wel in die fietskaart is opgenomen. Helaas laat de geschiedenis van de relatie zelf zich niet zo makkelijk opvragen.