Inderdaad Marc, deze week heb ik wat draadjes van de tagginglist doorgelezen. Mijn indruk is dat de communicatie daar minder productief is en meer off topic gaat dan op dit forum. Het is daar een ratjetoe van meningen en opmerkingen waarbij het toewerken naar consensus geen doel lijkt te zijn. Ik zat ook te denken om daar eens wat onderwerpen aan te kaarten maar zal eerst eens rondneuzen op de subfora van andere landen.
Probleem met de discussie daar begonnen door PeeWee is ook dat het onderscheid tussen ‘private’ en ‘residential’ wegvalt. Althans naar mijn mening moet het niet gaan over openbaar versus privé maar over ‘tuin met zelfstandige waarde’ (bijv. tuin achter een villa / tuin die (op aanvraag) te bezichtigen is) versus ‘huistuin’ (standaardtuin bij een huis) versus ‘kaveltuin’ (ruimte rond het huis die ongeacht gekozen inrichting ‘tuin’ wordt genoemd).
De overheersende mening lijkt ook daar dat het onder leisure=garden moet kunnen, alleen vraag ik me af of ze echt wel begrijpen dat het ook om kleine stukjes grond bij huizen gaat met soms nauwelijks of helemaal geen beplanting.