Dat vind ik een bijzondere uitspraak. Jij tagt iets dat in NL zeer ongebruikelijk is en houdt haast dogmatisch vast aan een wiki waarvan het taggen van de privé tuinen totaal afwijkt van de overige leisure values. Dan gaat er dus geen lampje branden.
Vervolgens stel ik dit onderwerp ter discussie op het forum zodat ook anderen hun mening kunnen geven en dan ben ik opeens een mening aan het doordrukken? Het moet niet gekker worden.
Als ik alle plekken waar je kan ontspannen op ga nemen onder de leisure key kan ik ook leisure=house gaan opnemen. Met een lekker biertje erbij op de zondag middag onspan ik als de beste. Er zijn ook mensen die onspannen in de kas van hun volkstuin of in de kroeg. Dat is toch een totaal andere vorm van leisure als de overige leisure values. Waarom ga je daaraan voorbij?
En als ik meld dat de eerste versies van die wiki helemaal niet reppen over privé tuinen… dan negeer je dat gewoon. Sterker nog. Mijn vraag in dat andere forum negeer je en de punten die ik in dit topic aandraag lijk je ook volledig aan voorbij te gaan. Jammer.
Ik wil je er ook op wijzen dat het wijzigen van een wiki heel snel gedaan is en dat dit in de praktijk ook gebeurt door mensen die hun zin willen doordrijven. Ik heb het zelf ervaren toen ik de wiki opzette van de tag bicycle=use_sidepath. In no time kwam er een uitleg die ik niet zo bedoeld had. Het is aan te raden zeer kritisch naar wiki’s te kijken en niet klakkeloos over te nemen wat er staat.
Voor de liefhebbers hier de historie van de wiki leisure=garden.