LAW/SP survey verzoek

Wie kan in Enschede een paar puntjes bekijken waar ik aan twijfel? Het gaat om het Trekvogelpad (wit-rood). Punt 1 is de Koppelboerhoek met aan de ene kant de aansluiting over de Broekheurne-ring en aan de andere kant de aansluiting over een aantal parkeerplaatsen en (ik denk) een winkelcentrum.
Punt 2 is de Haaksbergerstraat, het kruispunt bij de Philadelphiakapel.
Ik wil daar echt heel precies weten hoe de markering wijst! Het is voor een 100% routekwaliteitproject, met als kriterium dat de gpx een 100% betrouwbare navigatie voor de voetganger moet opleveren.

1

2

In Overijssel lopen de LAW’s volgens het wandelnetwerk en zeker niet over de wegen als er voetpaden/fietspaden beschikbaar zijn.

Ik weet het. Maar ik heb te maken met een padcoördinator die het met Mapsource zelf intekent, en daarna aanhoudt dat zijn getekende lijn de werkelijkheid is! Daarom heb ik onafhankelijke survey nodig. Want het kan altijd zijn dat de situatie veranderd is, en ik denk dat dat bij geval 1 misschien wel zo is.

Ik fiets zometeen wel een stukje om, om langs punt 2 te rijden.

1 Like

:hoopvol: Foto’s?

De padgroepen denken daar niet altijd hetzelfde over als de provincie! Op het Overijssels Havezatenpad liep ik (letterlijk) geregeld tegen verschillen aan, en het Trekvogelpad heeft in zijn laatste gidsje ook diverse uitstapjes gemarkeerd die niet via knooppunten lopen. Kan zijn dat de knooppuntenroutes nog aangepast worden; dat gebeurt professioneel dus veel trager dan de padgroepen, die plakken gewoon meteen zodra ze het besloten hebben.

De padgroepen hebben niks te plakken.
In Overijssel wordt de markering verzorgd en onderhouden door de beheerders van het wandelnetwerk.
Die hebben daar mobiele werkplaatsen voor.
Ik weet ook wel dat er overal nog afwijkende markeringen zitten, maar vaak zijn dat oude markeringen.

Dat vind ik het razend irritante, dat allerlei clubs weigeren samen te werken.
En zo krijg je een oerwoud aan allerlei markeringen

Laatst stond in de Stentor dat er een club was opgericht om allerlei routes uit te zetten over boerenlandpaadjes. Dan denk ik: jongens daar is het wandelnetwerk voor, ga dan niet zelf weer van alles zitten knutselen. Over een paar jaar is de club failliet, het geld op en staan er overal markeringen te vergaan.

Laten die dan eerst maar eens zorgen dat je op de knooppunten kan zien waar je heenmoet voor het volgende knooppunt op je lijstje. Overijssel is nu de laatste provincie die de nummertjes er niet op heeft staan, waardoor hun systeem onbruikbaar is als knooppuntensysteem. Ik heb een stokoud mailtje waarin ze zeggen dat ze ermee bezig zijn…

De situatie rondom de Philadelphiakapel heb ik gisteren bekeken. Alles staat goed ingetekend op OSM.

Dank je wel! Nog 1 punt te gaan (in Enschede dan. Het Trekvogelpad loopt door heel Nederland, en ik heb nog veel meer twijfelpunten!)

De aansluiting aan de kant van het winkelcentrum is opgelost, alleen zou daar een knooppunt Y07 moeten zitten maar dat lijkt verdwenen. Aan de kant van de Ring lijkt het echt anders te zijn geworden; de route lijkt verplaatst naar het voetpad/fietspad aan de west-zijde. Noordelijk daarvan is knooppunt Y11 van de oostzijde naar de westzijde van de ring verplaatst, en de knooppuntroute via de Helmerzijde lijkt op de weg niet meer te bestaan; ik zie op streetview alleen een pijltje naar de Rondmaalweg.
Kortom, hier is Serieuze Survey nodig!