`lanes` tagging op footway en path en `width`

lanes tagging op footway en path en width.
Je komt het tegen.
Dan denk je, is het correct?, hoe te verbeteren?
Kijkend naar BGT, handmatig even globaal de breedte bepalen, komt het overeen.

Dan heb ik het hier over separate ingetekende.

Hoe moet ik dit zien i.v.m. het taggen van lanes t.o.v. rijbaan en fietspad.

De discussie, op de rijbaan van met lanes=1 of lanes=2 is al een lastige, belijning maakt het veelal makkelijker en soms ook moeilijker.
Dan ook nog, hoe wereldwijd er mee om wordt gegaan.

highway=cycleway, daar was in het verleden al discussie over.

Maar dan op footway en path
Wat maakt het lanes=1 of lanes=2 en wat als het 5 meter breed is, is het dan lanes=* ?.

width, hoe dit bepalen. Meten is weten, survey, ter plekke, zo nu en dan, tegels 30cm tellen, straatstenen hebben allerlei maten.
Andere bronnen.
Kunnen we betrouwbare bronnen gebruiken?

Hoe correct moet widthzijn? Welke afwijking met werkelijk situatie is acceptabel.

Verschil in breedte over een traject, het smalste stuk is bepalend of je er langs kan. Hoe ga je daar mee om? Veranderingen van lanesen width.

De discussie is voor mij niet, heeft het nut, maar als getagd, wat is dan correct, als je het tegen komt.

Je gooit het niet weg, maar past aan, maar hoe?

Lanes worden voor zover ik weet geteld per rijweg waarbij fietspaden en dergelijke worden overgeslagen. Dit is tenminste wat ik enkele jaren geleden uit de wiki heb opgemaakt.

Doe dit heel soms als een fietspad daadwerkelijk lane divider schildering is gegeven, dan zoiets als 2 tot 2.5m breed met lanes=2, Vele eenrichting fietspaden (cycleway:right=lane) hier in de stad zijn 75cm breed, je verzind het niet, op de regulier straat lane geschildert, hetgeen het auto deel nog smaller maakt. De oplossing, gewoon een 30km zone maken waar weinigen zich aan storen. Verklaar dat je weer een fietspad aangelegd hebt en daar komt weer een zak geld uit Brussel (de nieuwste smalle is zelfs maar 70cm, heuvel op, is eenrichting, heeft een verhoogde 15cm kerb op links… stuurfoutje en je wordt on de tegengestelde richting weg gelanceerd waar auto’s de heuvel af komen razen, allemaal Jackie Ickx, met verlengde remweg.

Zo begrijp ik dat ook, en bij benoemen van *:lanes kan het verschillen in aantal.

lanes bedacht voor de rijbaan, worden nu gebruikt voor separate highway=footway. Daar gaat het mij nu om.