landuse=residential and layer=-1?

Inderdaad; mits er een sloot is :slight_smile:

Hier in het zuiden van Limburg bijvoorbeeld zijn er nauwelijks tot geen sloten die farmland omringen. Dit in tegenstelling natuurlijk tot andere delen van Nederland.

Maar dan zou inderdaad de volgorde van mappen farmland–>water–>grass–>highway dienen te zijn.

Maar ik kan het mis hebben natuurlijk.

[edit]: en ter aanvulling natuurlijk: als dat sliertje gras van homeopathische dikte is, mag je het van mij vergeten.

Uitzonderingen bevestigen de regel.

Ja, dat ken ik toen ik aan het werk was in Limburg, de straat was de kopakker. Rechts en links had voorrang. Een agrarisch functie.

Dat sliertje gras is er voor de paarden art 8 berm, die de berm horen te gebruiken. Toch belangrijk! :wink:

Dus als we geen berm mappen slaan de paarden op hol; begrijp ik.

Maar ja, dat wordt dan wat voor www.offenpferdenkarte.de :smiley:

Waarom ook alweer niet aan de weg vast? Ik heb geloof ik ooit gelezen waarom en ik was het eens maar ben vergeten hoe en waarom.

Het probleem van het delen van de landuse nodes met de wegnodes is dat als je een van beide een beetje wil verschuiven het andere meeverschuift. Ook het selecteren van de twee aangrenzende landuses, bijvoorbeeld om die te mergen, of de grens te verleggen, wordt erg moeilijk met gemeenschappelijke nodes. Maar dit is hoe ik er tegenaan kijk. Er is ook een stroming die juist wel vindt dat de nodes gedeeld moeten worden.