Landgoed De Wiersse verwijdert op grote schaal wegen

Nieuwe mapper onder account De Wiersse (Naam van landgoed) verwijdert en/of verandert momenteel op grote schaal wegen in het gebied.
Nog geen reactie ontvangen
Ik overweeg een revert op alle changesets

Dat lijkt mij een goede zet in dit geval. De tuinen zijn in principe elke week op donderdag tussen 10 en 15 uur te bezoeken. En dan nog: paden zijn paden!

Hun webstek bevat een plattegrond van hun landgoed met daarop alle paden en momenteel heeft zelfs Boggle Maps meer “wegen” op hun landgoed ingetekend staan.

Mapper heb ik van harte uitgenodigd op het forum.
De bedoelingen zullen goed zijn, maar pakken verkeerd uit. Er is ondertussen ook wel gecorrigeerd, maar omdat alles overlapt zet ik alle changesets terug. De bekende schone lei.
Tevens gevraagd even pas op de plaats te houden eerder kan ik niet reverten.
De paden in de tuinen zet ik ook terug.
Discussie daarover kan altijd nog overlegd worden met de OSM community.

Zoals reeds besproken met eggie stonden er veel dingen fout aangegeven op de kaarten, zo stonden NSW paden aangegeven als toegankelijk voor fietser e.d. In de praktijk blijken ook veel bezoekers daardoor verkeerd geinformeerd. Tevens stond een weg als ‘Wiersseweg’ aangegeven terwijl dit een priveweg zonder naam betreft.

Het is onzes inziens ook vreemd op tuinpaden op een kaart weer te geven. De tuinen zijn inderdaad wel tegen betaling te bezoeken, maar dan krijgt de bezoeker een kaart. Maar dat is verder niet zo belangrijk, die paden kunnen ook wel blijven staan zolang maar duidelijk is dat ze verboden toegang zijn (buiten de openingstijden en tegen betaling). Dat was nog niet overal goed aangegeven.

@De Wiersse: welkom op het forum en fijn dat je contact opneemt!

Er zijn al diverse topics hieraan op dit forum gewijd.
De consensus is dat beter een pad wél gemapt kan worden, met de juiste toegangsrechten, zodat ‘private’ ‘private’ blijft, en fietsers etc. geweerd worden. Een in OSM niet gemapt pad zal wel zichtbaar zijn op Google maps, Topografische kaarten en ander materiaal en geen toegangsbeperkingen weergeven met alle risico’s van dien. Bovendien is er altijd wel weer een enthousiaste mapper die het pad weer terugzet (en zo blijven we bezig).

Verder: de meeste recreanten maken geen gebruik van OSM en wettig gezien dienen verboden toegang e.d. ter plekke aangegeven te worden (uit Art. 461) dan wel met doelmatige afsluitingen afgedwongen te worden. Zo werkt dat in Nederland :slight_smile:

@De Wiersse van harte welkom op het forum van OSM

De elf gemaakte changeset zijn inmiddels teruggedraaid. Even een schone lei…
Wellicht heb je nog assistentie nodig … Dan kun je evt. het hokje aanvinken bij “Ik zou graag hebben dat iemand mijn bewerkingen nakijkt” of gewoon even hier hulp vragen op het forum. Dat laatste gaat sneller.
Zet dan even de link van je edits hier neer.
De edits met reverts kun je hier vinden… https://www.openstreetmap.org/user/De%20Wiersse/history#map=15/52.0995/6.4085

Dit ook even voor andere forumleden die willen of kunnen assisteren.

*( edit correcte wijzigingen heb ik hersteld.

Succes en met vriendelijke groet,
eggie

Gelukkig opgelost, het was bijna in “mijn achtertuin”
Beide partijen tevreden?

Ga ervan uit van wel.

De bedoeling is uiteraard goed hier.
De tagging zal nog niet perfect zijn, maar daar zal denk ik nog wel aan gewerkt worden.
De bebording is ook niet helemaal consequent.

'k Heb net nog wat aangepast. 'k Zag dat Allroads op dezelfde lijn zit.
https://www.openstreetmap.org/changeset/94689655#map=16/52.0971/6.4133

Commodoortje… Wellicht weet jij wel hoe het zit? accesstags zijn nu eenmaal lastig… en zeker voor een starter.

Ik wil binnenkort wel even daar gaan kijken, maar kan niet beloven wanneer.

Afgelopen zondag een heerlijke wandeling rondom kasteel de Wiersse gemaakt. Het was een relatief korte wandeling van iets meer dan 5 km.
Aangezien het ongeveer in mijn “achtertuin” is, heb ik dit stuk eigenlijk nooit belopen, en het is zeer de moeite waard.
Zoals in dit topic al aangegeven, willen de bewoners in het gebied dat privacy wordt gerespecteerd.
Ook is aangegeven dat de kasteeltuinen diverse dagen in het jaar openbaar zijn te bezichtigen, in deze dagen zijn de tuinen “op zijn mooist”

Mapillary foto’s zijn van de gehele route aanwezig voor geïnteresseerden.