Landelijke fietsroute LF2

Fiets enthousiasten,

klopt het dat LF2 verre van volledig is en ook de naamgeving niet helemaal consistent is (ik zie soms LF2 en soms gewoon 2)? Hugo

Dit zou heel goed kunnen!

De inconsistentie in namen is waarschijnlijk de schuld van dat er meerdere relaties zijn (het zou natuurlijk mooi een relatie moeten zijn). LF2 is een beetje overbodig daar het type route al aangeeft dat het een LF route is.

Mocht je je geroepen voelen om de route compleet te maken en netjes op te schonen dan kan ik dat enkel toejuichen!

‘LF’ is een typisch Nederlandse naamgeving voor dit type route (landelijk). Andere landen hebben andere namen, voor routes die verder hetzelfde getagd zijn.

In België bijvoorbeeld heb je al LF + RAVeL + RV. In Luxemburg PC. In Duitsland D.

De reden waarom iemand voor NL ooit heeft gezegd dat we LF niet in de naam mogen zetten, snap ik dan ook niet zo. Het is gewoon onderdeel van de naam, laten we het er dan ook vooral inzetten.

Zelfde natuurlijk met wandelroutes: LAW.

Als het echt onderdeel is dan is het natuurlijk wel zo netjes. Zeker als er ook nog andere aanduidingen zijn in het buitenland. Ik nam aan dat het gewoon de nationale routes waren en daarmee uit… Misschien toch vaker op fietsvakantie :wink:

Geen LF in de naam is ooit gezegd, omdat de Engelsen NCN weglaten op verzoek van Andy (opencyclemap.org). Hij vindt dat mooier. Volgens mij dus een typisch geval van mappen voor de renderer en ik ben het er dan ook nooit mee eens geweest.

Ik heb dan ook in het verleden steeds als ik een LF route aanpaste of uitbreidde LF in de naam gezet. Helaas waren de mensen die het weer weghaalden volhardender.

Maar weglaten van delen van labels voor bepaalde kaarten is een stuk makkelijker dan aan de hand van een puur numerieke ref bepalen wat er eigenlijk officiëel voor letters voor moeten staan. Als Andy NCN niet mooi vindt, is dat er zo afgehaald in zijn stylesheet.

Laten we maar eens beginnen met het updaten van de wiki. Veel van de verhercorrecties van cartinus’ edits zullen nml. puur en alleen zijn ingegeven “omdat de wiki dat nu eenmaal zo zegt”. :-/

PS: Het gaat natuurlijk om de ref, en niet om de name, zoals ik eerder vermeldde.

Ten Zuiden van de Moerdijkbrug ben ik er redelijk zeker van dat de route klopt (of ze moeten 'm dit jaar weer verlegd hebben).

Die splitsing bij Gouda in twee parallel lopende routes lijkt me wat vreemd (hoewel LF9 dat ook schijnt te hebben).

In het algemeen: ik heb de laatste tijd gemerkt dat men de LF routes aan het verleggen is zodat ze samenvallen met de netwerk routes. Vorig jaar is LF2 verplaatst, en deze winter LF11. Dus het kan geen kwaad om LF routes die niet samenvallen met een netwerk route eens te controleren

Klopt het dat je alle LF routes nu standaard hebt voorzien van LF? Dan kan ik nl de style sheet van mijn openfietsmap weer versimpelen, nl alle ncn’s waarbij in de ref=* geen LF, D P of R aanwezig was kreeg standaard de tag LF mee :wink:

Niet alle, wel zo goed als alles dat ik via de wikipagina NL fietsroutes makkelijk gelinkt zag staan. Er zijn nog wat relaties die niet op die pagina staan, en dus handmatig opgezocht moeten worden, en nog om moeten naar ref=LFx.

Op http://openfietskaart.nl/?zoom=9&lat=52.82701&lon=5.55125&layers=00B00FFFTFFF zie ik dat de LF nog ontbreekt bij de 7, de 21 op de Afsluitdijk, een stukje van 14 in Groningen, 12 bij Nijmegen en nog een paar stukjes.

Ik zie trouwens nu ook dat veel routes nog niet compleet zijn en nog afgefietst moeten worden :wink:

Zo valt ook op dat voor dezelfde LF-route meerdere relaties zijn aangemaakt. Dat hoeft dus niet, ook niet als er een gat in de route zit.

Voor sommige LF-routes klopt dat dan weer wel, omdat ze wel hetzelfde nummer hebben, maar een andere naam. Bijvoorbeeld de LF51.