Mee eens met niet aanpassen van bag adressen, hoewel ground truth belangrijk is moeten we niet overdrijven. Landsgrenzen, postcodes en huisnummers zijn niet te verifiëren, en gelden dus ook niet onder ground truth. Als ik mijn huisnummer bordje verander naar een ander nummer word dat niet direct mijn adres.
De andere genoemde oplossingen zoals refs op gebouw omtrek en communicatie naar gemeente/Landal lijken mij beter.
Dat kun je natuurlijk ook 2 kanten oplezen. Hoewel BAG adressering belangrijk is, moeten we ook niet overdrijven.
In alle oplossing die aangedragen zijn, buiten die van addr:housenumber = Landal nummer, zie ik er nog niet eentje die ook het navigatieprobleem oplost. Ik voel er weinig voor om honderden huisjes bij langs te gaan om er een ref= nummer op te zetten, waar niemand verder wat mee doet.
Blijft verder het probleem waar de brandweer naar toe gaat als er brand aan de Krimweg 66 uitbreekt.
Landal zit zelf op 102. Overweging apart node 102-123. 123 landalnummer, zonder postcode want het is geen post adres. 123 is dan het unitnummer, dat zou je er nog bij kunnen zetten. Of dat wel goed zoekt, ik zou het niet weten.
Dat de gemeente hier een nummering toepast, wellicht wegens historie, voordat het Landal was, geen idee. Ander gemeente maken juist de keuze bij nummering 102-123, dat zie je vaak bij verzorgingshuizen.
Overwegingen.
Veiligheidsregio en routering, gebruiken die wel de node van Openstreetmap.
De locatie die doorgegeven wordt door de meldkamer, de locatie wordt waarschijnlijk gebaseerd op ander data, locatie gps, dienen de lijnen van de wegen in Openstreetmap om er zo dicht mogelijk bij te navigeren.
Andere die navigeren, die gebruiken een andere methode.