"Land Sint Maarten"

Waarom alleen voor Sint Maarten en niet Aruba, Curaçao, en Nederland? De toevoeging lijkt me niet handig voor een land binnen een koninkrijk, zoals Friendly_Ghost al aangeeft. Gewoon ‘Sint Maarten’ lijkt me wenselijk. Een seintje naar de Franstalige gemeenschap over Saint-Martin zou kunnen, maar dat lijkt me vooral een aangelegenheid voor hun deel van de OSM-gemeenschap.

Als de bewoners van Sint Maarten het verwarrend vinden kunnen ze altijd nog de naam zelf veranderen naar ‘Sint Maarten Beneden’ (of de koning vragen dat te regelen, geen idee wie dat doet). :slight_smile:

Sint Maarten heeft de unieke eigenschap dat het land sint maarten maar de helft van het eiland sint maarten is, iets dat niet geldt voor Curaçao en Aruba, op Sint Maarten loopt midden over het eiland de internationale grens van Frankrijk en het koninkrijk der Nederlanden, maar ook tussen het land Frankrijk en het land Sint Maarten, en ook tussen de overzeese gemeenschap Saint Martin en het land Sint Maarten.

Bij bijvoorbeeld Limburg staat zo’n toevoeging er ook niet bij. Bij het Franse overzeese departement Guyana ook niet.

Sommige woonplaatsen hebben een provincie/gemeente tag in de officiële naam zoals geregistreerd in de BAG, e.g. Harkstede GN, Rijswijk (NB), Rijswijk (GLD), Hengelo (Gld), Ulvenhout AC, Well L, Afferden L, Well L, Driehuis NH, Katwijk NB.

Ook gemeente namen hebben dat soms, e.g. Bergen (L.).

Ik zie dat je het veranderd hebt. Waarom verander je het Franse deel niet als je je zorgen maakt over misbruik?

Ik heb nog geen enkel steekhoudend argument gezien. Wel een leugen over consensus.

Heb het inderdaad teruggezet. Had ik hier ook nog even willen/moeten melden, maar is erbij ingeschoten. Excuus.

Het Franse deel vind ik in eerste instantie aan de Franse/lokale OSM-community om mee aan de slag te gaan.

Argumenten heb ik gegeven, anderen ook. Ook heb ik gereageerd op jouw argument over dat het verwarrend zou zijn. Daar wil ik graag een gezonde discussie over voeren, maar niet als ik direct als leugenaar wordt weggezet. Daar heb ik geen zin in, dus hier laat ik het bij.

Bij Groningen (of Utrecht) zijn de namen vastgelegd als “Groningen”, niet als “Groningen (stad)”*, “Groningen (gemeente)” en “Groningen (provincie)”.

Dit soort zaken hoort gewoon niet in een naam, onder het motto van “The name is the name only” https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Names, Good Practices, zie het voorbeeld van de Royal Albert Hall.

*In het Gronings moet dat gewoon “Stad” zijn, zonder Groningen erbij ?

Staat er in als loc_name: https://www.openstreetmap.org/node/3125538288