Lag aan de navigatie

Tja dat bruggetje heb ik toch zelf als G12a fietspad getagd.

2 Likes

Lijkt me sterk dat die een routeplanner heeft gebruikt.

Dit wijkje, Wilgenwende was wel eerder in het nieuws:

Dit is een calimiteitenroute, emergy=yes zou goed zijn.

@Emvee

Ik heb het aangepast met emergency=yes en de paaltjes op de brug zelf verwijderd.
Ook de Wildbaan ontsloten met emergency=yes

Toen de wijk er net was werd het paaltje regelmatig onrechtmatig gesloopt om de route als sluiproute te gebruiken ivm de enorme file in de ochtend om de wijk uit te komen.

Er zijn zelfs een tijd verkeerslichten geweest met de kruising van de schoolroute onder het spoor. Je mag daar niet afslaan het fietspad op, maar dit gebeurt doorlopend. afslagrestrictie staat er al tijden op. Alleen rechtdoor.
Het G12a fietspad Kilweg is ook voor bestemmingsverkeer.
Om de bocht wat moeilijker te maken zijn er betonnen poefs geplaatst op de hoeken zodat je eerst 2x moet steken om de bocht te nemen.

Zal straks nog eens kijken hoe het zit met dat fietspad in het Park Wilgenwende of dat nu uitneembare paaltjes zijn. Overigens is er wel in de regio een VR mapper actief.

Edit Ga straks eens op ‘paaltjesjacht’ want er waren er onlangs bijgekomen, maar kennelijk ook weer verdwenen. :grinning:

Edit2 Ik twijfel even of er wel emergency=yes hoort op de bruggetjes, want een brandweervoertuig kan die draai ook lastig maken.
Auto’s van bewoners kunnen natuurlijk wel over de bruggetjes.
Hoge voertuigen lopen echter vast in de tunneltjes verderop onder het spoor en N3 en moeten via de Wieldrechtse Zeedijk ontkomen.
LiveNav! gaat nu wel routeren via die bruggetjes.
Ik heb de vraag even neergelegd bij de VR mapper in Dordrecht.

Edit3 Inmiddels antwoord van de ‘VR’ Coöperatie Ambulancezorg Zuid-Holland Zuid U.A.
In het kort
 De vraag staat uit bij de Gemeente over de maxweight van de bruggetjes.
Zolang er geen antwoord komt is emergency=yes voldoende.(Staat erop) LiveNav navigeert niet over bruggen zonder maxweight tag.
Komt die tag er wel, dan komt er ook een beperkende tag dat langere voertuigen niet de bruggen (en voornamelijk draai) kunnen nemen.

1 Like

Voor wie het filmpje nog niet gezien heeft: DUMPERT - Dag pech, brug weg

Bij die eerste link van mij is met geluid

Denk dat die chauffeur het helemaal zat was in het zoekplaatje wijk Wilgenwende.

Er staan wel (tijdelijk) C7 borden in een aantal straten om bouwverkeer e.d. te weren. Dat zal ik nog eens checken.

Sorry, compleet gemist :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:

Hier gaat het mis

De navigatie zou komende vanuit het noorden over de Laan van Groenhove zeggen ’ Ga recht door’ als je bij de oprit bent.
Althans dat is volgens zeggen het verhaal van chauffeurs die fout zijn gereden.
Helaas rijd je dan de wijk Wilgenwende in met een doolhof als gevolg.
Ik heb het nu met bbbike autokaart gecheckt.
Die ‘zegt’ op mn gpsmap65s 'houd links aan
 ga recht af af naar N3.

Verder zie ik dat de andere bekende routers allemaal een bocht naar links voorstellen.

Dus niets rechtdoor.
Ben benieuwd welke navigatie hier al de fout in gaat.

De juiste route:

edit Google maps geeft het ook juist aan.

Misscien had-ie m nog op zijn bakfietsprofiel staan.

Lijkt me sterk dat de navigatie hier een fout maakt wat zou kunnen is dat de navigatieaanwijzingen fout waren. Dat is inderdaad niet makkelijk, een bekend voorbeeld is iets als:

Als je van Noord naar Zuid gaat is dit rechtdoor of links-rechts?

Meer info

In werkelijkheid, en waarschijnlijk met dit in het achterhoud, is het anders gemapt maar er blijven situaties waarbij bijvoorbeeld de afstand tussen de twee “kruisingen” net iets groter waar dit probleem nog steeds speelt.

Rotondes zijn, net zo, notoir moeilijk voor route-aanwijzingen, ik hou het op de fiets bij een lijntje dat ik moet volgen.

Ook TomTom getest. Zegt ook linksaf op het bewuste punt waar je de N3 op hoort te draaien ipv rechtdoor de wijk in.
Er staat hier ook een groot geel bord met Doodlopende weg en tekst Uitsluitend Bestemmingsverkeer Wilgenwende

En een pijl richting oprit met tekst N3.

Evt. zouden er in de wijk borden geplaatst kunnen worden hoe je bij een foutje de wijk weer uit komt.

Ik denk niet dat meer borden gaan helpen, ten eerste ben ik al verbaasd hoe ver die chauffeur de wijk is ingereden, dan kijk je toch op een kaart hoe je verder moet. Verder heeft hij twee L8 - Doodlopende weg borden “over het hoofd gezien” en een paaltje aan het begin van het fietspad overreden, of stond dat er niet meer?

De chauffeur mag blij zijn dat het een calimiteitenroute was anders was het geweest: Trucker zakt door fietsbrug.

Die bruggen zijn berekend op brandweerwagens, maar de Gemeente heeft nog steeds geen uitsluitsel gegeven over ‘maxweight’. Bovendien kan een ladderwagen die bocht ook niet maken.
Het zijn ook meer vluchtroutes de wijk uit. Er loopt een spoorlijn en de bekende chloortreinen rijden daar ook 's nachts. Bovendien was er laatst brand op het spoor en niemand kon de wijk uit. De bewoners hebben toen geëist dat een aantal paaltjes verwijderd zouden worden. Die heb ik nu ook van de kaart verwijderd.
Tja dat ene paaltje bij het G12a bord is door de vrachtwagen gewoon omver gereden. Ik vermoed dat dat ‘flexible’ is, want die staat weer fier overeind 
wel met schadesporen.

Laatste alinea verwijderd. Doet hier niet terzake.

Ik ben - zeker in woonwijken - nog welleens geneigd om die straten met een zo klein mogelijk knikje aan elkaar te verbinden.

Dat is ook best realistisch, want dat is precies wat de weggebruikers ook doen.

1 Like

laten we een ‘vervelende note’ op die draailus bij de oprit N3 zetten. Dat zal die bord-blinde truckers leren :innocent: :crazy_face:

1 Like

Teun
Denk eerder het bord in meer talen.
‘Alleen Bestemmingsverkeer’
 al is het maar Engels.
Wanneer je rond industrieterrein Moerdijk rijdt zie je dat ook.

1 Like

En fysiek onmogelijk maken om het gebied in te rijden. Er moet toch een breedte of ronding te bedenken zijn die voor brandweerwagens wel te nemen is en voor grote vrachtwagens niet. Of een zandbak met een bedekking die een beperkt gewicht toelaat en anders zak je erin en gaat de camera alles filmen.

1 Like

Die chloortreinen rijden vziw al 4 jaar niet meer. En dat gaat om incidenteel transport, de wekelijkse chloortreinen rijden al sinds 2006 niet meer.

Er zijn tientallen wijken of zelfs hele dorpen met maar Ă©Ă©n toegangsweg.

De chloortreinen dan gelukkig niet meer, maar er komt nog genoeg verontrustends langs.
Een deel van de bewoners heeft een naar gevoel als ze niet op een andere manier de wijk uitkunnen.
Maar dat kan hier dus wel in noodgevallen.
De brandweer is er nog niet uit in de navigatie hoe ze de wijk in kunnen komen op een alternatieve manier.
Er is kennelijk nog niet bekend wat het draagvermogen is van de bruggetjes.
LiveNav navigeert heb ik me laten vertellen niet over bruggen zonder maxweight.

Omdat er tot 2030 aan de Betuwe route wordt gewerkt

denderen er weer meer en langere treinen met ketel wagens door Tilburg en Dordrecht.

Container wagens zijn wel leuk om op het perron te tellen. Maar dat chemische spul