Kruisende landuse

Osmose meldt dat een landuse, die ik als laatste heb gewijzigd (weg 391257681) http://www.openstreetmap.org/way/391257681#map=15/50.8913/6.0170 kruist met een veel grotere die heel Landgraaf omvat (weg 6630442). Op welke manier kan ik die landuse die 155 knopen bevat verwijderen zonder dat er problemen optreden?

Ik zie dat je met JOSM werkt, daar is kun je met de optie “G” (Unglue ways) de knopen losmaken van elk ander object.
Maar ik zal een ander truukje leren.

► Aan de linkerzijde zitten een aantal buttons waaronder als je deze klikt zul je aan de rechterzijde zien dat er een (filter) venster opent

Als je hier een filter toevoegd met als waarde landuse=residential. Kun je ervoor zorgen dat alleen de residential(s) in beeld komen.

► Als je het 1e vinkje aanvinkt zullen alle landuse=residentials worden gefilterd, maar wel in zicht op de achtergrond, maar nu kun je deze niet meer wijzigen.
► Als je het 2e vinkje erbij aanvinkt valt de landuse=residential helemaal weg (uit het zicht)
► Als je het vinkje aan de rechterzijde erbij aanvinkt werkt het als omgekeerd filter (inverse filter) Nu valt alles weg behalve de landuse is residential. Deze is nu makkelijk te bewerken met bijvoorbeeld de OpenStreetMap Carto (Mapnik)

Speel maar wat met de vinkjes zetten, en je zult snel achter het resultaat komen.

Als een node van de residential vastgelijmd zit aan een ander object, krijg je standaard onderstaande foutmelding.

Zorg dat je als antwoord de onderste aanvinkt! Je moet namelijk gewaarschuwd blijven worden.
► Gebruik optie “G” (Unglue Ways) om de residential los te maken van de andere objecten.
Later kun je de nodes (eventueel) weer vastlijmen, dit kan door 2 nodes te selecteren en met de optie “M” (Merge Nodes) de nodes samen te voegen.

Als de kleinere landuse er helemaal binnen ligt kun je er een multipolygon van maken, en je kleine landuse als inner toevoegen.
Waneer de kleine landuse ‘uitsteekt’ kun je de grote landuse splitsen langs de kleine landuse, maak daarvoor een nieuwe way op de kleine landuse (gebruik ‘F’ om JOSM automatisch de rand te laten volgen), en splits de grote landuse hierlangs: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/JOSM/Plugins/utilsplugin2#Split_area_.28Alt.2BX.29

Verwijder dan het gesplitste stuk wat deels over de kleine landuse heen valt.

Of je zult de grote landuse helemaal moeten opsplitsen in kleinere delen (bijv. per wijk).

De kleinere landuse valt geheel binnen de andere en is nu overbodig (beide zijn residential).Ik heb geprobeerd in JOSM de tip van Commodoortje te volgen en kan in OSM Carto de tag van de binnenste verwijderen, maar de weg blijft bestaan en krijgt als waarschuwing: ongetagde weg. Het de wijziging voorlopig niet ge-upload.