Korzystanie z GPS w terenie.

Witam Wszystkich!

To mój pierwszy post. Jako, że nie mam za dużego doświadczenia w temacie prośba o wyrozumiałość.

Mam takie pytanie - po przejrzeniu poradnika (jest tam opis jak korzystać z gps garmina) w dalszym ciągu nie udało mi się dowiedzieć jak korzystać z GPS innej firmy w terenie. Mam do dyspozycji Juno ST. Czy są jakieś specjalne darmowe programy, które by w tym pomogły? Czy nawigacja samochodowa może być pomocna w takich pomiarach.

I ostatnie pytanie, które darmowe mapy możemy wykorzystywać w projekcie.

Zainstaluj na Juno program OSMtracker dla Windows Mobile - http://wiki.openstreetmap.org/wiki/OSMtracker.

Tylko te, ktorych licencja na to pozwala lub autorzy się zgodzili. W praktyce, to niestety prawież żadne. Jakieś konkretne masz na myśli ?

Dzięki za informacje.

Co do map, na którejś ze stron z OSM przeleciało mi coś o mapach archiwalnych, z których można legalnie korzystać. Nistety gdzieś mi to uciekło.

Bo np. jak nanieść rzeki??

Generalnie sporo mozna sie nauczyc patrzac jak zrobili to inni:
Popatrzysz jak np. otagowana jest Wisla i juz wyjasni Ci to wiele Twoich pytan.

Oczywiscie rzeka to prosty przyklad. Mozna wejsc na wiki.openstreetmap.org i w pole w lewym, górnym rogu wprowadzic haslo “river”
Dzieki temu znajdziesz link: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/River

Niekiedy spolecznosc sama nie wie do konca jaka wersja jest najlepsza i wtedy sa dyskusje. W 80% najwazniejszych przypadków zapisujemy na wiki rezultaty dyskusji, czasem sprawa pozostaje otwarta do czasu osiagniecia zgody w jakims temacie, ale to zazwyczaj sprawy bardzo specyficzne lub nowe.