In beide gevallen lijkt “amenity=arts_centre” me de juiste tag.
Mijn vorige vraag was snel beantwoord. Dank Goedegazelle!
Volgende vraag: Wat is gebruikelijk bij een gezondheidscentrum?
Is het gebouw dan het gezondheidscentrum en worden de verschillende praktijken (huisarts, tandarts, apotheek, fysio, enz) apart toegevoegd?
Zoals dat hier is gedaan:
Kunnen er dan nog tags aan het gebouw worden gekoppeld?
En wat als het gebouw niet alleen gezondheidscentrum is, maar ook nog appartementen of andere winkels bevat?
Of is het gezondheidscentrum ook een amenity? Zoals hier is gedaan:
En wat zijn dan de juiste tags die daarbij horen?
Oei, ik ben niet zeker of dit nog een korte vraag is.
Hallo Ben,
Vattenfall heeft jaren gelden inderdaad de NuoN overgekocht toen de leveranciersbedrijven / productiebedrijven af moesten worden gesplitst van de netbedrijven. Het netbedrijf werd Alliander met daaronder de regionale netbeheerder Liander (voorheen Continuon Netbeheer) en het aanleg- en onderhoudbedrijf Qirion (voorheen Liandon en daarvoor Nuon Tecno, Nuon TPC en PGEM TAP)
Als eigenaar van een EV; zie ik die EVSE:REF eigenlijk vooral als in een code die van belang is voor de eigenaar van de paal en de onderlinge communciatie tussen leveranciers voor verekening van kosten. Stell ik laad bij een paal van TotalEnergie met een laadpas van Shell Recharge, dan gebruiken ze die ‘identifier’ en het gemeten verbruik om die door te belasten aan Shell.
Of in zelfzame gevallen gebruik ik het om heel exact een defect door te geven aan de laadpaal eigenaar als de paal bijvoorbeeld mijn laadkabel niet wil vrijgeven. Dan wil de support desk nog wel eens ernaar vragen. Hoewel ze meestal aan het straatadres en de laatste 4 cijfers van mijn laadpas meer dan voldoende hebben.
Net als met alles in OSM zal het vullen van die data best zijn nut hebben ooit; maar op dit moment zullen de meeste gebruikers hier geen gebruik van maken. Wellicht wil je de tijd en energie die je hier nu in moet steken inzetten voor iets wat voor een bredere groep gebruikers nuttiger is
(Moet ik niet te hard roepen overigens, want ik vind het leuk om juist veel detail in de kaart in te brengen (micromapping); waarvan je je ook kunt afvragen hoeveel mensen hier echt nut van hebben ; dus doe vooral wat jij leuk vindt)
Wel een korte vraag: hoe tag je een diëtist?
via Key:health specialty: - OpenStreetMap Wiki*
kom ik op
health_specialty:dietetics=yes
medical_system:unknown=yes (want dat weet ik niet, maar is required)
en dan moet ik er dus nog health_facility:type=* of health_person:type=* of
health_amenity:= of health_service:= aan toevoegen. Maar welke?
Weet iemand een makkelijke oplossing hiervoor?
Wat mij betreft prima zoals het nu is, healthcare=centre
voor het gebouw en per praktijk een node. amenity=doctors
vindt ik in dit geval minder passen.
En wat als het gebouw niet alleen gezondheidscentrum is, maar ook nog appartementen of andere winkels bevat?
Je kan een gebouw “splitsen” met building:part, het gebouw blijft zoals het is maar je kan per deel een building:part
toevoegen. Zo worden ook 3D buildings gemaakt.
moet? Ik zie een makkelijk oplossing gewoon weglaten, met diëtist heb je de belangrijkste informatie. Ik vindt een website
tag belangrijker, dan kunnen mensen makkelijk zelf meer informatie vinden.
Zo staat het in de wiki in de rechter kolom bij Key:health_specialty:*
maar weglaten vind ik een fijne oplossing.
Side note: Volgens de disambiguation page die je zelf linked zou je healthcare:speciality (status: approved) ’ moeten’ gebruiken in plaats van health specialty: (status: in use).
Merkwaardig genoeg komt de waarde dietetics
op de healthcare:speciality pagina (nog) niet voor.
P.S Beide worden zo te zien niet gebruikt in Nederland.
Overpass resultaten
- health_specialty
- healthcare:specialty een paar resultaten maar die gebruiken
dietitian
ofdietist
. De laatste lijkt mij Nederlands en dus sowieso “fout”.
Toevoeging.
De healthcare groep heeft onder healthcare:counselling de optie dietitian
Nog een toevoeging: op wikipedia (Engels) is Dietetics een doorverwijzing naar Dietitian.
Thanks Otto
Mee eens, als we teveel details gaan invullen blijf je ook achter de feiten aan lopen en continue bijwerken als er iets veranderd.
Wat ik hoopte te bereiken: het zijn oplaadpalen met 2 aansluitingen, 2 codes en bijbehorende QR tags. Die QR tags geven echter meer informatie zelfs of hij momenteel in gebruik is…
Als dit zou gaan werken, kun je in de toekomst van afstand al zien of de plaatst beschikbaar is, ja of nee:
Voor de paal bij ‘Parallelweg 18’ met codes DT6046 en ZT0407 krijg je dan 2 landingspagina’s (en 2 pagina’s met meer info):
- Landingspagina DT6046 waar je beschikbaarheid ziet
- Charging DT6046| Vattenfall InCharge waar je het adres ziet
- Landingspagina ZT0407 waar je beschikbaarheid ziet
- Charging ZT0407| Vattenfall InCharge waar je het adres ziet
Bedankt voor alle verwijzingen. Hierdoor kwam ik ook nog deze tegen:
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:healthcare%3Dnutrition_counselling
Zou ook kunnen, denk ik. Mogelijkheden genoeg, welke kies ik?
healthcare=counselling
+healthcare:counselling=dietitian
- 5 maal gebruikt in NLhealthcare:speciality = *diet*
- 6 maal gebruikt in NL vaak in combinatie met andere specialiteitenhealth_specialty:dietetics
- niet gebruikt in NL,
Geen vraag (of het moest zijn: ben ik de enige die dit mishad?):
ramp=yes bij highway=steps betekent
niet: er is een alternatieve helling zonder treden voor rolstoelen, fietsen, rollators, kinderwagens etc,
maar wel: er is een rolhelling in de trap ingebouwd, bijvoorbeeld een fietsgootje of twee strips voor kinderwagens en rolstoelen.
Een aparte helling moet je gewoon als aparte highway intekenen.
Als ik de wiki goed lees kan je in het geval van een aparte helling nog wel ramp=separate doen.
Vandaag geleerd.
Ook een fietsgoot?
Volgens mij is die gewoon ramp:bicycle=yes.
Correctie: over de maar wel heen gelezen…
Is dat niet wat peter zegt achter maar wel?
Weet iemand hoe vaak de tracetrack topo-laag bijgewerkt wordt?
Afgaande op mijn ervaringen: ±1 maand. Je kunt dus pech hebben en ca 4 weken moeten wachten, en soms geluk.
Gisteren een zonneveld toegevoegd, al zichtbaar op tracetrack. Doe bij veranderingen en het bekijken op osm altijd wel even een Ctrl+F5 om de database op mijn scherm te verversen, ook bij de standaardlaag (Carto).
Ik doe Shift+Refresh-knop op Firefox / Mac .
Maar bv wijzigingen in Stompwijk van dagen terug zijn er nog niet in TracesTrack. Dus het blijft een geval van geluk / toeval.
Vond een bericht van de maker van deze kaarten: Tracestrack Maps: "We're changing the update frequency and mechanism…" - OSM Town | Mapstodon for OpenStreetMap
Ik hebde indruk dat het ook van zoomlevel en soort gegeven afhangt. Ik heb wel eens wat stijlwijzigingen voorgesteld voor nieuwe of aangepaste tags, maar het duurde weken om het resultaat te zien op de osm website. Als er dan nog iets niet klopte, moest ik opnieuw wachten.