Korte vragen (met hopelijk een kort antwoord)

Het punt is dat als dit soort bruggetjes als een stuk weg met bridge=yes gemapt zjjn, dat meestal voorbij de waterkanten doorloopt. Ik denk omdat in het dagelijks leven men de overbrugging van de hele sloot als brug ziet, niet alleen het stuk wat het water overspant. Bijvoorbeeld:

Maar BGT tekent als brugomtrek ook alleen het stuk wegdek boven het water.Dat zal ik ook doen, maar als er een langer stukje weg (track, meestal) overheen getekend is dan kort ik het niet in en verbind ik het niet met de brugomtrek. Zelf map ik dit soort weiland-toegangen zelden.

Op Carto en dergelijke zal je dan een “brug” zien die voor een deel een grijs brugvlak eronder heeft.Zoiets dus:

Wanneer de wiki wordt gevolgd zullen de eindnodes van het wegdeel vebonden moeten zijn met het vlak man_made=bridge .

• connect the road way ways running over the bridge to the man_made=bridge outline where the ways cross the outline. Mark these ways with bridge=*

Dat zegt de wiki, en op bruggen van enige omvang doe ik dat braaf, maar veel mappers doen het niet. Inmiddels vraag ik me ook af of het wel zinvol is.

Op het wegdeel tag je “dit stuk weg loopt over een brug”, en voor de weggebruiker is dat stuk vaak veel langer dan de omtrek van de brug zoals de wiki je laat taggen. Er moet MI een behoorlijk goede reden zijn (of serieuze problemen als het niet gebeurt) als we het verbinden van de weg aan de brugomtrek willen vereisen.

Ik denk dat het heel lastig wordt om volgens de belevenis van de weggebruiker te mappen i.p.v. hoe het momenteel al in de wiki beschreven staat.

Ookal krijg je soms dan wel erg korte wegstukken die als bridge getagged staan denk ik alsnog wel dat het 't beste is voor de uniformiteit om ook in deze gevallen nog steeds alleen het deel als brug te taggen dat daadwerkelijk over het water heen gaat.

Als het lastig te zien is waar dit nou precies begint en eindigt vanaf een luchtfoto wil ik vaak ook nog wel de verkleuring van het wegdek aanhouden, omdat een brug vaak net een andere tint heeft, of een klein richeltje bij het begin en eind van het brugdek.

Tja… Welke accesstags zetten we op een prullenbak? :grinning_face:

Amsterdam plaatst prullenbak midden op zebrapad: ‘Een giller’ - Amsterdam plaatst prullenbak midden op zebrapad: 'Een giller'

1 Like

Misschien wil iemand de naam aanpassen?

Dat heeft eggie een maand geleden al gedaan :slightly_smiling_face: Way: ‪Lage Kade‬ (‪265257365‬) | OpenStreetMap

1 Like

Is dit OK?
(Ik ga er niet verder achteraan, geen tijd)

188713363

Parkeergarage toegangsweg, weghalen van:
access:conditional private @ (Mo-Fr 00:00-6:30, 20:30-24:00; Sa-Su)

Door:
Toegang unrestricted tbv navi
Edited by Robert van Flitsmeister

Die openingstijden horen misschien niet op de weg, maar nu staan ze nergens meer…

De gegeven link werkt bij mij niet. Deze wel https://www.openstreetmap.org/changeset/188713363#map=19/51.410250/5.451468&layers=N

In de basis is de tijden niet op dat stuk weg correct. Je kunt daar “rijden”[1] ook als de garage gesloten is :slightly_smiling_face: De tijden zouden hier (parking_entance) op kunnen. Maar ik weet niet of routers daar rekening mee houden (zou naar mij idee wel moeten)

1. tenzij de openingstijden aan het begin van de inrit staan? ↩︎

Ik heb op de changeset gereageerd.

+@A67-A67 die in 2012 de access:conditional=private @ (Mo-Fr 00:00-6:30, 20:30-24:00; Sa-Su) heeft toegevoegd

1 Like

De tijden gelden voor de gehele High Tech Campus, niet alleen voor de parkeergarage. Je mag dus zonder toestemming niet op deze wegen komen buiten de openingstijden.

Als Flitsmeister access:conditional=private @ (Mo-Fr 00:00-6:30, 20:30-24:00; Sa-Su) ook buiten deze tijden interpreteert als verboden toegang, dan moeten zij hun script aanpassen.

Zie ook Visit the Campus - High Tech Campus Eindhoven

2 Likes

Huh, ik had er niet naar gekeken maar de access:conditional staat dus ook op de andere wegen in dat gebied. Dat maakt het verwijderen van de tag op die ene garage inrit wel heel onbegrijpelijk

Mappen we medicijnautomaten voor het afhalen van medicijnen bij apotheken? En zo ja, hoe? amenity=vending_machine vind ik niet passen want er wordt niet verkocht, alleen afgehaald. Ik zou een dispensing_machine verwachten, maar dat bestaat volgens mij niet.

dispensing=yes/no op een pharmacy is niet voor dat doel, en het geeft ook niet de mogelijkheid de exacte locatie van de machine weer te geven.

Er is heel erg veel verschil in bruggen, en mappers mappen alle kanten op, dus welke uniformiteit?