De zuid-naar-noord-restrictie hoort de way in als via-role te hebben, niet de noordelijke node. Als je dat doet kun je niet meer van west linksaf naar het noorden. Ik heb dat verbeterd.
Sommige routers hebben moeite met ways in turn-restricties, maar dat is echt een bug in de router.
Ik stel me de vraag of je een U-bocht mag nemen vanaf een linksaf-voorsorteerstrook volgens artikel 78 RVV (“Bestuurders die de rijbaan volgen zijn verplicht op een kruispunt de richting te volgen die de voorsorteerstrook waarop zij zich bevinden aangeeft.”). Op basis van de tekst lijkt het me verdedigbaar om op dit kruispunt elke tak een restriction=no_u_turn te zetten, waarmee “creatieve” routering wel zou moeten uitgesloten zijn.
Deze vraag is vaker voorbij gekomen. Bij een voorsorteervak met linksafpijl (en zonder keerverbod op een verkeersbord) is keren toegestaan. Je slaat in eerste instantie dan linksaf om te keren.
Als het een t-splitsing is waarbij je niet naar links kan, heeft het meest linker voorsorteervak een rechtdoorpijl en is keren niet toegestaan.
Een andere oplossing voor het gekke rondje waarmee de router toch rechtdoor rijdt, is om 2e turnrestrictie te maken en hier de route van het rondje als via-wegen toe te voegen.
Ik zie dat er een plek voor afvalscheiding bij mij in de buurt ontbreekt. En die wil ik toevoegen. Maar ik weet even niet hoe.
Ik kom namelijk 2 verschillende manieren van mappen van “afvaleilanden” tegen:
Per container; in dit geval 6 losse objecten (maar wel bij elke container alle afvalsoorten van het eiland(??). Wordt er niet overzichtelijker op).
1 object voor de verzameling van de containers waar dan de losse afvalsoorten staan
Wat is de consensus hierover. 1 keer een object (met een lijst van de afvalsoorten) of per container een object (en daar dan wel de juiste afvalsoort bij zetten)?
Als ik weet welke afvalstromen er worden ingezameld en in welke container dat gaat, ben ik geneigd om allen apart in te tekenen. Als ik lokaal niet bekend ben, vind ik recycling_type=centre doorgaans ook informatief.
Nieuwe vraag.
Ik wil graag een lijst met straatnamen voor een gemeente verkrijgen, liefst zonder dubbelingen. Ik heb wat geklooid met overpass turbo maar kom er niet uit. Kan iemand mij uit de brand helpen?
Zoiets? Alleen de official_name heb je dan niet. Ik weet niet wat je precies zoekt.
[out:csv("name"; false)][timeout:100];
{{geocodeArea:Amsterdam}}->.searchArea;
way["highway"]["name"](area.searchArea);
for (t["name"])
{
make street name=_.val;
out;
}
Bij geocoding zonder admin_level kan het verstandig zijn om even met een query met visueel resultaat te toetsen of het gebied met resultaten overeenkomt met het beoogde gebied.
Amsterdam is een mooi voorbeeld:
Ah, hier staan meerdere begrippen vermeld die ik niet in mijn zoektocht ben tegengekomen. Met ‘Utrecht’ heb ik mijn beoogde resultaat voor de gemeente Utrecht binnen. Dank!
Hoe werkt dat met de gemeente Wijk bij Duurstede? M.a.w. kun je ook zoiets als
{{geocodeArea:Wijk bij Duurstede ["admin_level"]["8"]}}->.searchArea;
Interessant, ik zie inderdaad dat als je in de Overpass-wizard “in Utrecht” opgeeft, dat de resultaten qua admin_level dan afwijken van “in Amsterdam”:
“in Amsterdam” geeft alleen hits binnen de woonplaats Amsterdam (level 10, dus niet in Weesp)
“in Utrecht” geeft hits in de hele gemeente Utrecht (level 8, dus ook in Vleuten dat ook in de gemeente Utrecht, maar niet in de woonplaats Utrecht (maar geen hits in andere gemeenten in de provincie Utrecht)
Het lijkt er niet op dat altijd het hoogste niveau wordt gekozen (anders was Weesp wel meegenomen bij Amsterdam en de rest van de provincie ook bij Utrecht,
maar ook het laagste niveau wordt niet altijd gekozen, want dan zouden de resultaten voor Utrecht beperkt zijn tot de woonplaats Utrecht en zou Vleuten buiten beschouwing zijn gelaten
Weet iemand waar dit verschil in resultaten door wordt veroorzaakt
en wat de logica is voor het gekozen niveau van geocoderen als een naam op meerdere niveau’s voorkomt (en je zelf geen admin_level meegeeft)?
In Castricum staat dit object. Het is een onlangs opgeleverde ‘historische’ waterpomp, waar bovenop een replica staat van een Romeins beeldje dat in de omgeving gevonden is. Als klap op de vuurpijl zit er ook een modern watertappunt in. Hoe map ik dit interessante object?