Karthelg; söndag den 18 Januari

Hej alla!

Nu är det dags för en förmiddag med GPS:er, papper, penna och kamera, för att få färdigt vissa områden i Stockholms söderort. Alla detaljer om hur vi ska jobba beror på hur många som kommer, men cykel eller bil är ett hett tips. Om ni inte kan komma vid uttsatt tid så kan vi meddela var vi är någonstans.

Vi träffas söndag den 18:e januari prick klockan 0900 vid Älsjö pendeltågsstation. Hör av er om ni kommer, antingen här eller via SMS. Ni kan ringa mig på 073-59 69 076 under morgonen.

http://informationfreeway.org/?lat=59.27844105178202&lon=18.008016662066613&zoom=17&layers=B0000F000F
Där bron slutar:

Hälningar emj.

Kul! Kommer! Med bil och förberedda karttårtor.

Det var kul att träffas igen, den här gången så cyklade jag ensam och Axel tog bilen, fungerade mycket bra även om det var lite kallare denna gång.

Liten miss dock: se till att det finns något bageri öppet så man kan ta en fika efteråt. Det var ganska dött i Älsvjö när vi var klara, så det var ett sex-pack på en parkbänk i -2ºC eller åka hem som gällde, ni får själv välja vad som låter trevligast. :slight_smile:

Ja det funkade bra! Trots kyla och kaffebrist! För att förtydliga: Vi blev tre personer, jag, emj och snusmumriken, som tog en karttårtbit i Solberga/Älvsjö. Alla är välkomna till nästa karthelg! Vad sägs om söndag den 15 februari?

Ja nästa gång måste vi göra lite surveying iförväg för att hitta ett bra fik. Den 15 februari borde fungerar för mig.

Kollade lite på Solberga-området igen och har några funderingar på några taggar
car=no
type=parkväg
är väl inte några standardtaggar? Vet någon vad som är historien bakom dom?

mea culpa… :slight_smile: Historien är att jag är av övertygelsen att det är parkväg det heter inte; cykel eller gångväg.

Sedan var det det ända jag kunde tagga saker som 2005, highway=cyclway fanns inte då… :slight_smile: