Kartalla "puuta-heinää", miten menetellä?

Son moron!
Haukiputaan kirkon nurggia päivittelin ja löysin sieltä jonkun muun “ihan-oma-tekemät” kartta merkit…en lähtenyt poistamaan kun en tiedä käytäntöjä , noviisi kun olen! Eli kuinka pitäisi menetellä näissä tapauksissa? www.openstreetmap.org/#map=19/65.17937/25.35082 ylläpito ikkunassa näkyy tarkemmin …

Hei!

Tuossa on mielestäni aika yksiselitteisesti kyse ilkivallasta, eli voi käsittääkseni hyvillä mielin poistaa kokonaan.

Toki tällaisissa hyvin selkeissäkin poistoissa on kohteliasta laittaa omaan changesettiin lyhyt kuvaus siitä, mitä on muuttanut/poistanut/lisännyt kartalle. Mainitsen tämän siksikin, että tuon töhryn tekijä on vähän tylsästi jättänyt kaikkiin tekemiinsä muutoskokolemiin kommenttina vain “fixes”.

Ja jälkipolvillekin tiedoksi: hotarju viittasi kartalla tuossa kohtaa olevaan highway=path -viivaan, jolla oli kirjoitettu sana “SITIKKA” ja nuoliviiva, oletettavasti sitten kai osoittamaan parkkipaikalla ilmakuvissa varmaankin näkyvään Sitikkaan.

[EDIT:] Niin, ja jos kirkon pihalla tosiaan on tuolla kohtaa joku kuuluisa Sitikka/patsas/mitävaan, tällaisillekin olioille löytynee oma järkevä taginsa, eikä pitäisi merkitä polulla. Tein yllä siis sellaisen rohkeahkon oletuksen, ettei kirkon pihalla ole muutaman metrin mittaista, “SITIKKA”-sanalta näyttävää polunpätkää. Tunnollinen kartoittaja toki tarkistaa tilanteen aina paikan päällä :wink:

[EDIT2:] Itse olen esimerkiksi kartoittanut Helsingissä Baanan varrella olevan “Love Helsinki”-taideteoksen ääriviivat barrier=wall -tagilla, sillä tarkimmissa ilmakuva-aineistoissa tuo isohko betonimöhkö näkyy niin hyvin, että ääriviivat erottaa selvästi. Tässä tapauksessa tuossa kohtaa maastossa todella siis sijaitsee taideteos, jossa on isoilla betonikirjaimilla kirjoitettu sana “HELSINKI” ja kaksi nuoliviivaa. Ideana taiteilijalla on varmaan ollutkin, että teos näkyy hauskasti ilmakuvista, Porkkalankadun sillalta ja hyvin tarkoista kartoista.