Kaarten van wandel/fiets(knooppunt)routes

Iedereen die de knooppuntroutes in Nederland wel eens gebruikt weet dat er wel vaker kaarten staan bij knooppunten. Ik zie dat bij information=map een aantal extra tags zijn. Kunnen we kijken of we voor de knooppuntroutes kunnen afspreken hoe we dit taggen?

Mijn voorstel:
map_size=region
map_type ben ik nog niet zo over uit. rwn/rcn? hiking/cycling/cycleway?

Vrijwel elk knooppunt heeft idd een kaart, echter mappen we het KP midden op de kruising i.v.m. routering, wil je de kaart daar ook plaatsen of op de daadwerkelijke fysieke locatie?
Verder zie ik steeds vaker ook kleine kaartjes staan op de routebordjes bij de KP wandelroutes (onderweg dus).

De kaart kun je het beste op de fysieke locatie plaatsen.
Als je de kaart op de weg zet, dan slaat de validator van JOSM aan, die vindt dat er geen amenity verbonden mag zijn met de highway.

Als het infopaneel een naam heeft, dat komt veel voor in Overijssel en de Achterhoek, kun je die met rcn:name; rwn:name; rhn:name, etc op het knooppunt taggen, knooppuntnet geeft die naam dan aan in de kaart.

Ik tag de infopanelen meestal zo:

wandelknooppunt

description=Informatiepaneel voor de wandelroutes vanaf dit startpunt
hiking=yes
information=map
map_size=region
map_type=topo
name=Startpunt Oerdijk
tourism=information

fietsknooppunt

bicycle=yes
description=Informatiepaneel knooppunt 41
information=map
map_size=region
map_type=topo
mtb=yes
tourism=information

Waar ik nog niet helemaal uit ben, is of je de name tag moet gebruiken voor infopanelen. Die wordt op de standaartkaart ook weergegeven en het wordt gauw druk op de kaart met allerlei info

Misschien is het goed om onderscheid te maken tussen de verschillende soorten kaarten.

Zoals ik het in mijn omgeving zie:

Bij fietsroutes staat er een grote overzichtskaart in de buurt van elk (?) knooppunt.
Bij wandelroutes staat er vaak een grote overzichtkaart op typische startplaatsen (dorpscentrum, parkeerplaats).
Daar past een taging bij zoals voorgesteld.

Bij sommige wandelroutes (bv. wandelroutenetwerken Gennep en Bergen) zit er op het paaltje met het knooppunt een klein overzichtskaartje met de naburige knoooppunten (uit uitsnede van de grote kaart).
Dit kaartje los van het knooppunt taggen lijkt mij niet logisch: Het is één paaltje met pijlen, een nummer en een kaartje. Als het knooppunt verplaatst wordt, moet een tweede node meeverplaatst worden.
Persoonlijk vind ik het taggen van die kaartjes overbodig, maar misschien data anderen ze wel graag willen invoeren. Mischien dat het bij de netwerk relatie meer toevoegt.

Dat is bewerkelijk maar wel inventief. Heb je daar toevallig een foto van?
Bergen in NH? Ik ben net nog bij Schoorl en Groet geweest en daar was het in ieder geval niet met kaartjes.

Je zou simpelweg map=yes aan de node van het knooppunt kunnen toevoegen, als het kaartje vast bij het knooppunt hoort.

Bargerveen ook goed?

Edit: typo

Hier staat een voorbeeld van Echt-Susteren.
Het artikel gaat over het aanleggen van het wandelnetwerk in Zuid-Limburg.
https://www.visitzuidlimburg.nl/te-doen-in-zuid-limburg/wandelen-in-zuid-limburg/wandelknooppunten/