Kaart BNL V 15-06-2013

Goedenmiddag,
Ik zag zojuist dat op deze kaart het water van de Geul en Gulp in Zuid-Limburg aangegeven wordt als bosgebied.
Dat is o.a. het geval tussen Gulpen en Wijlre.
Iemand die dit kan corrigeren???
Ik kan ( en durf )het zelf niet…:slight_smile:

Bij voorbaat dank.

Groet.
Peter

Hier? http://www.openstreetmap.org/?lat=50.824754&lon=5.894503&zoom=18&layers=M

Staat getagd als natural=scrub, ??? Zegt me even niks. Het loopt ook niet helemaal gelijk aan het water. Het zal op de begroeiing slaan van de oevers.

De waterway staat er nog steeds op als waterway=stream Zou het even zo laten en de maker om opheldering vragen.
Eggie

Het lag aan een 3dshapes tag die iemand op die waterway had gezet. Daardoor ziet de OFM het als polygoon ipv lijnelement en werd die niet meer gerenderd. Heb het aangepast, moet bij een volgende update weer in orde komen.

Dank voor de reacties Eggie en Ligfietser.
Ik had al zo’n vermoeden dat het door zoiets kwam.
Aankomend weekend zijn we weer twee weken in die omgeving en om die reden bestudeer ik altijd nog even extra de OSM Benelux.
Gaat ook mee in de Garmin en werkt prima als wandelkaart in dat gebied.
Dank en hulde voor alle mensen die hieraan meewerken.
Ik durf het voorlopig nog niet aan maar mijn handen beginnen wel te jeuken…:slight_smile:
Ik zie in mijn woonomgeving ook wel een paar punten die aanpassing behoeven, ik mis bijvoorbeeld een hele straat in Hoogland ( bij Amersfoort )
Misschien wel iemand in mijn omgeving die bedreven is met het “mappen”?
Ik houd voorlopig even de nieuwste versie in de gaten en anders gaat de huidige versie gewoon mee.

Peter

Ik woon toevallig in de buurt dus als je een ligfietser ziet mappen ben ik het :smiley:

Hé, dat is een leuk toeval.
Maar hoe herken je een mapper in het “wild” ??? :slight_smile:

Ik zal in ieder geval goed opletten…
BTW, de Maatweg is straks zeker één van je targets??

Groet.

Peter

Als je een fietser in je wijk ziet struinen die ogenschijnlijk doelloos heen en weer fietst en daarbij aantekeningen makend op zijn gps zou het een mapper kunnen zijn :wink:

Ik hoop dat je tegen die tijd dat het daar af is het mappen al een beetje onder de knie hebt :sunglasses:

OK Ligfietser,
Het eerste is helder, ik zal mijn ogen de kost geven;)
Het tweede zal even moeten wachten, ik ga eerst even kijken of de Geul er echt nog wel ligt en zal me daarna is in het “vak” mapping gaan storten.
Nog even een newbee vraagje, worden de veranderingen die men ( jij of ik bijvoorbeeld ) ook gelijk op de nieuwste versie die je kunt downloaden zichtbaar?
Of zit daar nog een stap tussen van een mogelijke “corrector” ?
Ik hoor het nog wel.

Groet
Peter

De laatste versie van OFM is die van 15-06-2013, die bevat de laatste stand van zaken zoals die meestal de vorige dag (dus 14-06) op OSM aanwezig was. Dus in een volgende versie van komend weekend zal de Geul weer zichtbaar zijn (hoop ik).

Filmpje :sunglasses:
Gelukkig is daar niet zoveel veranderd, alleen de wegen op het nieuwe ziekenhuiscomplex (a.s. maandag open) kunnen nog wat beter in kaart worden gebracht.

http://www.openstreetmap.org/#map=18/52.17093/5.37036

Hoi,

Het is ook wel interessant om in het verleden terug te kijken wat er geweest is in Amersfoort. Zo heeft men de Sefardische begraafplaats teruggevonden op het Bolwerk aan de Bloemendalsestraat. Toch maar even erop gezet. Kon het niet laten. :slight_smile: http://www.openstreetmap.org/#map=19/52.16053/5.39034

Ligfietser, neem dan svp het nieuwe park ten zuiden van het ziekenhuis en de daarin liggende Eemstroom ook even mee. Das in ieder geval nieuw en met een MOB complex in de buurt niet gecarteerd. En nee dat kan niet fietsend denk ik. Anders vraag ik het wel aan een andere Hooglander.

Geen idee of dat al af is en toegankelijk, laat ik graag aan anderen over. :wink:

Ik vraag er wel een keer naar als ik in de buurt ben, werkt bijna altijd, zo ben ik ook op de Glashut geweest. Soms is het dan makkelijk om een OSM bussiness kaartje te hebben, daar win je misschien ook weer eens iemand mee. Maar over kaartjes heb ik nog nooit niemand gehoord, verkenningen in het landschap is anders ook wel specifiek en niet echt voor routeringen maar dan weer wel voor de kaart.