Een klein ergernisje slechts: sinds kort als ik JOSM oproep krijg ik de melding:
“Editing failed - make sure JOSM or Merkaartor is loaded and that the remote control option is enabled”, terwijl de data toch gewoon, als altijd, in JOSM (dat uiteraard draait) geladen wordt.
Zoals gezegd: een klein dingetje slechts, maar…
edit: ik bedoel dus als ik vanuit OSM.org een uitsnede in JOSM wil laden; en op die osmose link zie ik niets
Wat precies bedoel je?
Bedoel je de instelling in JOSM om te starten vanuit de browser of Osmose?
Dat gaat via preferences, onderaan Expert mode aanvinken
En op het symbooltje met de afstandsbediening klikken en dan een vinkje bij Enable Remote Control
Dick bedankt… 't werkt nu… Gebruik Firefox icm windows 10
Kreeg eerst dezelfde melding als Martin.
Nu heb ik aangevinkt ‘als nieuw laag downloaden’. edit*( Zou het daar in zitten?
Zo staat josm ook ingesteld. (edit2 Althans dat is altijd wat ik doe)
Ook ‘Open lokale bestanden’… maar dat vinkje is spontaan weer weg. Beetje trial and error dus…
Ik draai op Opensuse Linux dus het zou een Windows dingetje kunnen zijn maar ik denk eerder aan Java of JOSM.
Als ik een gok zou moeten doen dan is het probleem dat de browser een request doet, die ook door Java/JOSM wordt ontvangen dat er geen bevestiging wordt gestuurd. Dat sort low-level functionaliteit wordt grotendeels door Java/het OS verzorgd.
In het verleden zat ik ook steeds met die remote control te tobben en had ik de moed opgegeven.
Nooit meer naar gekeken, want het werkte toch niet.
Op m’n nieuwe computer dus het advies van Dick opgevolgd en de de vink weer toegevoegd.
Resultaat de bekende foutmelding… maar toen ik het vinkje onderaan erbij zetten ‘Als nieuwe laag downloaden’ werkte het opeens wel.
Martin zou dat even kunnen checken.
Soms zit het in simpele dingen.
edit… Overigens krijg ik de foutmelding nu weer wel, maar krijg wel het juiste gebied open in josm?
De foutmelding kwam nadat ik een keer editor iD in de bewerkingsmodus had geopend om een startende mapper te helpen en even een procedure checkte… Toeval?
Denk het wel… Zal toch wel in de richting te zoeken zijn van de problemen van de OS en/of Java waar Emvee mee op de proppen kwam.