Hi
Er ontstaan bij het doen van BAG meldingen richting kadaster bij het gebruik van mogelijk een JOSM plugin verwarringen.
Je kunt bij die plugin een melding maken zonder gegevens in te vullen, de melding bevat dan iets als hier is wat mis, maar er is geen afzender nog adres van het object vermeld zou dat niet verplicht zijn om dat in te voeren ?
Kent iemand die mogelijk defecte Plugin ?
Greetz
Ik neem aan dat je de plugin bedoelt die hier is aangekondigd: https://forum.openstreetmap.org/viewtopic.php?id=68495
In de JOSM voorkeuren kun je een e-mail adres opgeven die wordt meegestuurd bij elke melding die je doet.
Dit is in de plugin optioneel aangezien de API het ook niet vereist.
Ik kan het wel verplicht maken in de plugin als dat gewenst is, maar de gebruikers van de plugin moeten deze dan wel handmatig bijwerken, dus er is geen garantie dat degenen die liever niet hun contactgegevens opgeven de plugin gaan bijwerken. Het kan pas worden afgedwongen als de API het als een verplicht gegeven gaat beschouwen.
Gegevens die niet noodzakelijk zijn voor de verwerking hoeven niet verplicht gesteld te worden.
Kan wellicht een waarschuwing opnemen bij het uploaden dat als de melding niet duidelijk genoeg is de BAG beheerder geen mogelijkheid heeft om de melding op te lossen als er geen mogelijkheid is om contact met je op te nemen om eea op te helderen. Wellicht is dat een acceptabel compromis?
Volgens mij valt dat onder “eigen verantwoordelijkheid.” Dus niet geheel mee eens maar wel als compromis acceptabel.