Mag ik U verzoeken iets in onderstaande geest aan de OP toe te voegen. Maakt het wat toegankelijk voor de niet zo IT inzichthebbenden
De ‘installatie instructies’. Open JOSM preferences. selecteer de JOSM paint style tab > Klik op de + rechts naast de Active Style kolom en plak het http adres en een voor u/jouw betekenisvolle referentie naam, en OK. Dan is de style meteen actief.
Edit: Verstopt in het Nederlandse categorie forum, denk promotie naar officiële style verdient is. Heb een andere plugin in gebruik die labels op de kaart zet omdat ik vele gewoon niet kan zien zoals comms toren, bus stop, straatlantaarn en net sidewalks:both=separate op een straat gezet met bus stops and bay en alles overduidelijk. Bwilliant. (Staat helemaal onder aan de style lijst, dus gaat over JOSM standaard heen die bovenaan staat, dus die heb ik maar aan laten staan. Het lijkt geen verschil te maken)
En zo zie ik op een kruispunt of het allemaal een beetje goed staat.
Bij de beide cirkels mist de crossing:signals=yes ze staan wel op de cycleway node.
Bij de grote cirkel is op de way footway geen crossing=traffic_signals aangegeven, is nu een zebra value, die op de linkerkant wel staat. Het verschil zien.
Die staat bij mij uit en vlak eronder staat Road Extendend JOSM (default) Style.
Ik heb in deze versie, de standaard ( JOSM default)MapCSS), extended delen ingebouwd, het vervangt deze dan in zijn geheel. Moet alleen zo nu en dan updaten.
Dus relatief boven in de lijst, de eerst aangevinkte.
Er zijn vele gedeelte, die ik nog moet herbewerken, o.a. access, waarbij ik over de duizend plaatjes moet omdraaien en opnieuw opslaan met aanpassing van naam, wat ook weer in de mapcss moet worden verwerkt. Het verschil tussen een plaatje voor de node en de way. Je begint ergens aan, niet wetende waaraan, geen inzicht in de mogelijkheden en beperkingen.
Foutje verbeterd, file startte niet goed op
Kleine andere aanpassingen.
Om de zoveel tijd checked JOSM of er een nieuwe versie is. Dat zal hij de nieuwe versie nemen.
Nu zit dat nog in je cache.
Dit kan je handmatig een push geven door in de verkenner naar de file te gaan in C:\Users\(jouw pc naam)\AppData\Local\JOSM\cache
verwijder deze regel en dan JOSM opnieuw opstarten.
Als die blauwe nodes ook op landuse en natural outlines gezet zouden kunnen worden zou dat geweldig zijn, al is het alleen maar op de polygonen, omdat ik haast geen multipolygonen map. Die kleine gele blokjes in lijntjes zijn een enorm probleem voor mij.
version: “0.2.6 15-10-2025”; crossing:markings=surface toegevoegd
en als vangnet een ELSE categorie, met goede andere tags of verschrijvingen (zoom in, om value te lezen). give_way:direction toegevoegd
Bedankt… de grijp kruisjes zijn nu navyblue, wat voor dit element een grote vooruitgang is voor mij, de nodes weigeren zich aan te passen. nog steeds geel. Zal wel een andere map stijl zijn die over de huiskleuren heengaat. Je extended road style heb ik alleen aanstaan als ik met wegen bezig ben. Het meeste wat ik doe is landcover en (landbouw)paden.
version: “0.2.7 22-11-2025”; maxspeed:type met forward en backward gevisualiseerd.
met waarden als: sign, NL:urban, NL:rural, NL:zone30, NL:zone60, NL:livingstreet, NL:motorroad, NL:motorway, electronic_sign, etc.
Met tevens het aangeven van zone:maxspeed hier NL:60.
Een weg binnen de bebouwde kom (NL:urban), met van een kant, bw: (backward), een snelheid, 70 km/h op basis van verkeersbord sign. De andere kant op, voor de binnen bebouwde kom, NL:urban, geldende 50 km/h.
Beek dus gewoon tweakbaar te zijn in de advanced standard style prefs. Blauw werd het niet omdat bij verder uitzoomen alles op water begon te lijken, het werd dus zwart als the nach.