JOSM: Hoe pas ik changesets aan

Ik heb nu twee keer gehad dat ik een changeset had maar dat ik die wou aanpassen voordat die sluit.
De eerste wou ik meer informatie in de tags van de changeset plaatsen (Changeset: 130715752 | OpenStreetMap).
Bij de 2e zijn twee sets veranderingen door JOSM samengevoegd waardoor de changeset een groot gebied beslaat.(Changeset: 130717549 | OpenStreetMap)
Ik zou graag willen weten hoe ik dit zelf kan oplossen.
Hoe voeg ik meer info toe aan een changeset?
Hoe verwijder ik aanpassingen uit een changeset / splits ik een changeset in twee?
Bij de 2e changeset heb ik nu een review gevraagd door een van de bankjes een beetje te verplaatsen en opnieuw te uploaden, maar dit lijkt me geen handige handelswijze.

bij het uploaden onder settings kunnen de tags aangepst worden. daar kun je ook aanvinken dat een changeset direct gesloten word na het uploaden. voor de andere dingen weet ik niet zo goed ik heb nog nooit een changeset open gehad.

Voor zover ik weet kun je aanpassingen niet meer uit een changeset halen. Het kan gewoon gebeuren dat je als mapper een “foutje” maakt waardoor de changeset onbedoeld groot is. Is geen ramp.

Als je in JOSM expert modus aanzet krijg je bij het uploaden het vinkje of je een changeset wilt sluiten of niet. Je kunt dan ook kiezen om een bepaalde edit in een open changeset te duwen. Dat gebruik ik vaak om mijn werk tussentijds te uploaden. Mocht de boel crashen bij mij, dan is niet al mijn werk verloren. Dat lost overigens niet jou probleem nu op.