italiaanseweg Doorwerth

Onverhard vermijden houdt ook cobblestones in, daarom vroeg ik ook hoe slecht het wegdek was, maar aangezien het slecht wegdek is lijkt me dat wel op zijn plaats. Iemand die dit soort weggetjes niet fijn fietsen vind kan dan die selectie inschakelen, al blijft het altijd wat subjectief.

De wegselectie moet bij Mapsource in het midden en bij basecamp zelfs nog meer naar rechts, omdat ik aan fietspaden de hoogste ranking heb gegeven (vgl met snelwegen in de autonavigatie). Bij Basecamp heb ik de indruk dat deze wegselectieslider beter is ontwikkeld dan bij Mapsource (daar maakt de route rare onvoorspelbare sprongen als die niet in het midden zit). In Mapsource zou ik die gewoon standaard in het midden laten, dat geeft de beste routing. Bij Basecamp kan en moet je soms er wel mee spelen. Sommige zaken als access=no of bicycle=no worden helemaal niet meer ondersteund en neemt de fietsroute zelfs trappen. Het blijft inderdaad soms onvoorspelbaar wat de Garmin er van weet te maken.

over die Italiaanse weg, de tagging is niet helemaal juist:

bicycle = yes
cycleway = no
highway = cycleway
name = Italiaanseweg
segregated = no
surface = cobblestone

bicycle=yes op een highway=cycleway is dubbelop. Wat bedoel je met cycleway = no? En segregated = no is ook niet nodig.
Al deze tags kunnen weg.

Ik ben pas nieuw in deze materie.

Ik heb zaken aangepast via simple, en niet via advanced. Ik gebruik Potlatch, daar staan diverse opties waarvan ik gevoel heb dat ik die ook moet invullen/compleet maken.

Daar komen ook die opties vandaan, waar jij nu vraag/opmerking over hebt.

segregated: Of voetgangers en fietsers gescheiden zijn van elkaar of niet.

Wanneer ik kies voor Cycle Path, heb je ook nog keuze van Bicycle permitted (met aantal keuzes). Misschien dubbelop, want op een fietspad is een fiets uiteraard toegestaan.

Ik zag ook nog een opposite (vermoedelijk restant van de oorspronkelijke éénrichtingssituatie).

Ik heb stuk Italiaanseweg tussen Utrechtseweg en Kerklaan nu de volgende kenmerken gegeven (rest die zichtbaar was bij Advanced verwijderd):
highway = cyclepath
name = Italiaanseweg
surface = cobblestone
AND_nosr_r → dit heb ik niet veranderd, ik vermoed dat dit één of andere codering is van AND.

Ik hoop dat we er nu uit zijn :slight_smile:

Inmiddels de wegselectie weer in het midden gezet in mapsource.

Discussie over kwaliteit wegdek blijft moeilijk. Het is uiteraard een mooie klim om te doen, maar om nu met volle snelheid eraf te gaan…

Ligfietser: (Geen idee waar je in NL woont) misschien moet je een keer een ritje maken in deze omgeving en eventueel zelf oordelen over de kwaliteit…

Vriend van mij woont in Doorwerth, en we gaan niet voor niets de Holleweg af (=asfalt) , wanneer we gaan fietsen :wink:

Donald

Ik heb zaken aangepast via simple, en niet via advanced. Ik gebruik Potlatch, daar staan diverse opties waarvan ik gevoel heb dat ik die ook moet invullen/compleet maken.

Dat hoeft dus niet :wink: Potlatch maakt het alleen maar gecompliceerder.

Als je highway=cycleway bedoelt dan klopt dat, die AND tags kan je gewoon negeren of zelfs weghalen.

Discussie over kwaliteit wegdek blijft moeilijk. Het is uiteraard een mooie klim om te doen, maar om nu met volle snelheid eraf te gaan…

Ik denk dat ieder dat voor zich moet bepalen, ik geef cobblestone als slecht verhard aan op de kaart met een blokjes structuur van track zodat je gewaarschuwd bent :wink:

Ligfietser: (Geen idee waar je in NL woont) misschien moet je een keer een ritje maken in deze omgeving en eventueel zelf oordelen over de kwaliteit…

40,5 km van de Italiaanseweg, berekend in Mapsource via de kortste weg met de schuif in het midden. :wink:
De ligger heeft voor en achtervering dus waarschijnlijk heb ik er geen last van om met volle snelheid naar beneden te gaan.

Inderdaad staat er highway=cycleway , slip of the pen

Dan hoop ik dat we dit topic nu langzamerhand tot een eind kunnen brengen,

Donald