Is hier iemand uit Purmerend? ik ben blind, ik wil in mei naar de kermis te komen, en ik heb specifieke hulp van osm users met coördinaten nodig

Hallo allemaal,

Mijn naam is Adela, ik ben 43 jaar oud, ik woon in slowakije, ik hou van de kermissen in Nederland en ik heb een Vraagje:
Is hier iemand uit Purmerend? ik ben blind, ik wil in mei naar de kermis te komen, en ik heb specifieke hulp van osm users met coördinaten nodig.
Als iemand in Purmerend woont, en wilt mij misschien helpen dan zie ik graag priweeberichtje, want ik wil er niet storen.

Hallo Adela,

Dit soort informatie is gewoon op het Internet te vinden, de kermis in Purmerend wordt op/rond de Schapenmarkt en op de Koemarkt gehouden.

De luchtfoto die we in Nederland gebruiken als achtergrond, de PDOK luchtfoto Actueel Ortho HR laat toevallig zelfs de kermis zien:

De coördinaten zijn:

@emvee Ik weet niet of ze zelf iets aan een afbeelding heeft, hoewel een ander haar daar wel mee kan helpen eventueel.

Hallo,

jij schrijft dat
“Dit soort informatie is gewoon op het Internet te vinden”
maar ik heb toch geschreven dat ik specifieke hulp nodig heb, dus ik heb iets nodig wat jij niet kunt gevoon vinden.

Misschien heb ik je verkeerd begrepen, op basis van je openingspost dacht ik dat je op zoek was naar de coördinaten van de kermis. Die heb ik inderdaad niet direct gegeven, alleen een link naar de OSM objecten, maar @JeroenHoek heeft alsnog de coördinaten gegeven.

Maar misschien ben je op zoek naar andere informatie, misschien is daarvoor http://www.hetkermisforum.nl/ een betere optie? Als het OSM specifiek is dan zou wat meer informatie goed zijn.

1 Like

nenee dat is ook niet zo wat ik nodig heb.
okee ik schrijf hier dus meer.
Ik wil dit jaar tussen de attractie alleen lopen, alleen met mijn vitte stok en mijn navigatieprogramma in mijn telefoon, want toen ik vorig jaar een hulp met begeleiding heb gezocht, ik heb daarmee probleem.
Maar waarover gaat?
De kermis begint 9 mei, en als ik echt ertussen alleen lopen, ja … dat is mogelijk, maar ik heb in mijn navigatieap coördinaten hebben.
Ik bedoel coördinaten onder of voor trappen of kassas naar mijn belangrijkste kermisattracties.
En dat is iets, wat is niet in osm, daarmee moet mij iemand helpen, iemand wie woont in Purmerend, als de attracties zullen klaar zijn.
als ik de coordinaties zal hebben dan kan ik ertussen alleen lopen.
Ik hoopp dat ik het nu goed heb uitgelegd?
Bedankt voor lezen en reacties.

1 Like

Okay, duidelijk, je bent op zoek naar detail informatie over waar de kermisattracties staan. Dat soort informatie hoort inderdaad niet in OpenStreetMap thuis omdat het niet “permanent” is.

Op deze pagina vond ik informatie over een “Mindervaliden middag” en daar staat een email bij. Ik zou eens contact opnemen met de gemeente Purmerend via het e-mailadres dat je op die pagina kan vinden.

ze helpen mij niet, ik probeerde zoiets vorig jaar in Rotterdam, tilburg en niks.
ik schrijf het nog anders dus.

Ik schrijf hier of van iemand wie mij zal willen helpen namen voor attracties en eten die zijn voor mij belangrijkste, ik doe het voorbeeld 5 mei, dan attracties beginnen boven, en als de attracties klaar zijn, voorbeeld 8 mei namiddag, dan heb ik nodig, om iemand er te gaan, en bij trappen of kasa van die attractie voor mij coordinates te brengen.
Ik geef het aan mijn navigatieap, en dan raad ik verder.
Daarom heb ik geschreven, dat ik iemand uit Purmerend nodig en niet willekeurig persoon.

Ik snap waar je naar op zoek bent maar of dat iemand uit Purmerend moet zijn? Ik verwacht dat de meeste volwassen in Purmerend die naar de kermis komen dat doen met hun kinderen en daarmee hebben ze denk ik niet de tijd de informatie te verzamelen waar jij naar op zoek bent.

Ik zou toch eens de Facebook groep proberen van kermisliefhebbers, die je kan vinden via http://www.hetkermisforum.nl/.

Kramen met voedsel verspreiden een geur en kermisattracties verspreiden geluid. Als je het aandurft dan kun je het erop wagen. Daarnaast zijn Nederlanders uiterst behulpzaam dus veel kan er niet misgaan. Als dit is wat je wilt uiteraard, ik kan me voorstellen dat je de kermis wilt bezoeken zonder afhankelijk te zijn van hulp ter plaatse.

ja precies ik wil het maximaal hoe het is mogelijk alleen te proberen. maar zonder die coordinates zal het moelijker genoeg zijn.

Er kunnen natuurlijk temporary:= tags gebruikt worden, maar deze zijn niet de facto en 3rd party support hiervoor is voor zover ik het weet erg gelimiteerd (of bestaat zelfs totaal niet).