Is access=permissive voor bouw-verkeer & -personeel op deze straat zo geoorloofd?

Naar aanleiding van dit woningbouwproject (Kruising Craneveldstraat-Hogeweg Venlo wat zeer binnenkort een BAG-import nodig heeft) deze vraag:

Volstaat alleen access=permissive bij dit stuk straat die wegens bovenstaand 1,5 jarig durend bouwproject is afgesloten voor alle verkeer (behalve voor bouw verkeer en bouw personeel) ?
Of moet er meer bij gezet worden ?

Permissive betekent volledige toegang, totdat de beheerder anders besluit. Dit zie je vaak als er een bordje eigen weg staat.

In bovenstaand geval zou ik taggen met access=private daarmee ontzeg je iedereen de toegang die er niets te zoeken heeft.

2 Likes

Ok duidelijk (dan maakte ik de denkfout precies andersom te denken: je hebt geen toegang totdat de bouwopzichter anders besluit) & biedt dat tevens een goede oplossing voor de fietsroute relatie die OSM-database-wise in takt blijft maar nu op toegang alleen onderbroken wordt ?

Wiki is anders redelijk duidelijk.

V.w.b. de fietsroute kun je bij routenet navragen, maar ik denk niet dat die wat gaan aanpassen.

Ow ja geen twijfel hoor, soms heeft iedereen dat wel eens dat je overtuigd bent van een bepaalde definitie wat een foute gedachtegang blijkt te zijn.
Gevoed door het Engelse woord: permissive wat vertaalt: tolerant blijkt te zijn i.p.v. permissie wat ik dacht dat de vertaalde betekenis van het woord zou zijn.
Ik heb al meteen na je post plaatsing n.a.v. je opmerking meteen de definitie waarde aangepast.
Ik gebruik dat woord zeer zelden blijkt wel.