Inventaris van het Onroerend Erfgoed

Onroerend Erfgoed heeft nog een massa op OSM “in te vullen items” , vrijwilligers iemand ? :slight_smile: ;

https://geo.onroerenderfgoed.be/#zoom=15&lat=6602198.06868&lon=412751.13387&layers=B0000TTFTTTTTFFT

Ik map heel wat erfgoed, maar enkel nog als ik er gepasseerd ben. Foto’s komen dan ook op wikimedia en wikipedia. Gewoon overnemen van erfgoed is me toch wat teveel een import, hoewel ik ik het wel gedaan heb. Maar ik heb al verschillende keren gehad dat een object op de wikipedia pagina’s met erfgoed gesloopt is. Ik heb wel geen ervaring met de gegevens van onroerend erfgoed zelf.

Gedurende de kerstvakantie weer heel wat onroerend erfgoed toegevoegd. Ook minstens 2 gebouwen gevonden die gesloopt waren ondertussen, waarvan 1 zelfs beschermd was.

Verder (voor de eerste keer) een item (een kapelletje in een boom in Kalken) gevonden dat in een andere straat staat dan aangegeven op de onroerend erfgoed site.

Molenecho’s hebben een goeie site met (soms) veel info van in Nederland en Belgie nog bestaande EN verdwenen water/wind/olie-molens .
:wink: