Inlaat/uitlaat overstromingsgebieden/sigmagebieden

Okee, bedankt! Maar uit deze diskussie haal ik nog niet wat de voorkeur heeft: waterway=sluice_gate, of waterway=flow_control+flow_control=sluice_gate.
Beide hebben in taginfo ongeveer gelijke aantallen.
Aangezien ik inhoudelijk geen voorkeur heb ga ik dan denk ik voor de ééntagoplossing op een node van de duiker precies onder de bediening. Zo te zien zitten er twee devices, trouwens, eentje in een aparte leiding ernaast, die denk ik geen eigen culvert heeft. Misschien is de ene een open/dicht geval, en de andere een meer precieze flow control.

Omdat ik verschillende adviezen kreeg, vooral over welk device het nou eigenlijk betreft en hoe je dat moet mappen, en wat je dan allemaal nog meer zou moeten doen, heb ik voor de dingen die ik tijdens mijn wandelingen tegenkwam simpelweg alleen waterway=flow_control gemapt, dan kunnen de experts naar believen devices aanvullen met flow_control=.

Deze ervaring sterkt mij weer in de overtuiging dat je bij het verzinnen van tagging, als het enigszins kan, moet zorgen dat er een beginners-tagging is, die geen expertise vraagt maar die wel juist is.