Ingrijpen wanneer?

Ik kwam op keep right deze situatie tegen.
http://www.openstreetmap.org/?lat=52.56572&lon=6.26195&zoom=16&layers=M
Een beginnend mapper
Toen een changeset aangemaakt.
Gemaild of hij hulp nodig had. 3 feb
De volgende dag maakte hij de volgende changeset aan.
Daarna wederom een mail gestuurd met een link naar de ondergrond kaart en hem succes gewenst en hulp aangeboden. 6 feb
deze tekening onderaan
Hier zelf plaatje van getrokken en in JOSM gecalibreerd.
Met ook de vraag of deze wegen al open of afgesloten zijn.
Ik kom daar zeer weinig dus weet niet of de werken al klaar zijn/gedeeltelijk klaar zijn.
Tot op heden totaal geen antwoord.

Je moet de mensen wel de gelegenheid geven om het op te pakken.

Hoe lang wacht je dan?

Jammer dat 'ie niet reageert. Ik vind zeven (dagen) wel een mooi getal. En gezien zijn wijziging zal de nieuwe weg wel klaar zijn.

Hoi,

'k Wacht tenenkrommend na m’n mail een week voordat ik tot actie overga. 'k Bied altijd aan om te helpen. 'k Weet hoe lastig het is in het begin. De Randweg bij Strijen nu zelf afgemaakt na een niet afgemaakte poging van een beginnende mapper. Die hebben helaas niet altijd door dat die fouten dan ook direct in de updates terecht komen. Je kan er nu eenmaal niet dagen over doen. Stuur er dan nog een mailtje overheen dat ik het uiteindelijk zelf heb afgemaakt.
http://www.openstreetmap.org/?lat=51.7429&lon=4.5569&zoom=14&layers=M

Dank,…

Wat mij opvalt bij dit topic dat over 600 visits heeft en geen een antwoord.
De laatste reacties waren geplaatst na de 600… Jammer, of zie ik het verkeerd.

Allroads,

'k Zou die jagtlusterallee die nergens aan vast zit gewoon weer wissen. Dit snijdt geen hout.

Eggie

Botjes? Normaal krijgt een nieuw topic zo’n 150 viewers of zo. Ik had de betreffende mapper ook nog ff voor de zekerheid gevraagd of de rotonde af was. Vanochtend reactie: de rotonde is klaar. Teken jij hem in Allroads of zal ik dat doen?

Zal de rontonde intekenen, …done
Zit wel altijd te klooien met relatie op de rontonde. Lijn oost, lijn west. Wie wil er even naar kijken. Nu alle 4 relaties op hele rontonde, moet dat 2 op halve rontonde zijn?

Toch jammer dat hij niet naar mij reageerd.

De rontonde klaar, maar zijn de aansluitende wegen ook klaar en dat deel afgesloten.
Daar heb je lokale kennis voor nodig.

Is maar net wat je vraagt en hoe er wordt geantwoord.

Nu wachten op het resultaat…

Mooi gedaan Allroads, het klopt met de tekening van de gemeente. Ik heb net de rotonde (+ die andere) nog even mooi rond gemaakt en een notitie aangebracht dat de Bing foto’s verouderd zijn. Die relaties doe ik altijd precies zoals jij.

meer tijd aan besteed of een trucje voor?

drie rontondes erboven ligt ook een rare, kan zijn dat hij nu ovaal is geworden/gemaakt.

van het een komt het andere, nog wat aanpassingen gedaan.
wegnamen en motorvehicle=no on cycleway, naast Jagtlusterallee dus geen moped/mofa op cycleway?.

motorvehicle=no komt er uit rollen op mijn overpass/openlayer tractor kaart.
en zo kom je vaker eigenaardigheden tegen.

JOSM blijft een fantastisch programma. Als je een gehele rotonde selecteert (losse segmenten dus eerst verbinden) en dan de O aantikt, dan wordt 'ie heel mooi rond. De wegen naar die rotonde heb ik nog even bewerkt met een andere favoriet van mij: na het selecteren van de weg kun je met de W toets en je muis (en soms de CTRL toets voor een extra node) heel eenvoudig de weg alignen met Bing.

Hoe mooier rond en hoe meer nodes, hoe lelijker hij op de Garmin’s worden gerenderd. Ik weet dat je niet mag mappen voor de renderer maar dat doen jullie nu in feite ook.
Dus niet meer nodes toevoegen dan strict noodzakelijk aub. Met een stuk of 10 nodes (afh van de grootte natuurlijk) ziet een rotonde er ook wel rond uit op de Mapnik kaart.

Hi, JOSM mag dan rondjes maken maar P2 doet hetzelfde, ook met gebouwen (nee niet rond) net als JOSM.

Zeker, ik tag altijd voor de renderers, het is immers best leuk om je werk ergens terug te zien (JOSM, Potlatch, Mapnik, Navfree etc etc) :). Ik tag echter nooit voor één specifieke renderer. In het algemeen gebruik ik 12 nodes bij een rotonde, 4 om de wegen aan te sluiten en 2 per wegsegment tussen de aansluitingen. De Wiki zegt hier trouwens niets over, blijkbaar is er geen consensus of wordt het niet gezien als probleem. Is er trouwens naast Garmin nog een andere renderer die de rotondes als gevolg van een te lage resolutie slecht weergeeft?

Er zijn ook stemmen om een andere mapping techniek te gebruiken, eentje die een perfect rotonde kan genereren met behulp van 4 (of 5) nodes en een definitie voor een cirkel. Curves in straten en andere zaken kunnen daar ook mee gerepresenteerd worden. Onze eigen Stefan de Konink is hier bijvoorbeeld mee bezig.