Jag fick just skit i “Help and support” för att jag inte hade kollat i Sverigegruppen innan jag ändrade några ingångar till pendeltågsstationer som hade railway=subway_entrance (Tunnelbaneingång) så att de nu istället har railway=train_station_entrance.
Jag försökte hitta hit innan, men hittade aldrig gruppen.
Så, finns det någon systematisk anledning till att vissa pendeltågsstationer (utan tunnelbana) i Stockholmsområdet har railway=subway_entrance, eller är det helt enkelt (som jag förutsatte) bara fel?
Jag kan bara tänka mig att det är nåt gammal fel som ligger kvar.
Eller att det kanske är en ingång som leder till båda pendel och tunnelbana? typ sundbyberg?
men för min del är det bara bra om du fixar det :)
Tack! Min tanke var att det var ett gammalt fel, och också att det är ganska svårt att hålla koll på att de olika taggningarna stämmer med varandra. Automatiserade kontroller kan ju hjälpa en hel del, men finns det något ställe där sånt samlas? Om jag skulle göra en sån kontroll, hur delar jag med mig av den så att andra kan få nytta av den också?
I just de fall jag hittade så var det inte kombinerade ingångar, utan det var ingångar till stationer som bara är pendeltåg, t.ex. Stockholms södra och Järna.
Jag vet inte om ett ställe där man kan samla automatiska kontroller.
Men in just din fall tycker jag att det blir bra med att bara fixa det nu och inte lägga tid på att göra nåt automatiserad.