Zie mijn eerdere respons. De discussie over het toestaan van anonieme notes past beter bij de internationale thread.
Dat is precies waarom ik tegen singel anonieme micro notes benā¦
Daarin voorziet een project note wel in, nl check door:
- officiƫle raadpleegbare documentatie
- eyes on ground via editor-voorbijgangers etc. en
- groepsgewijze aanpak (lees: groepsdruk voor de anonieme bijdrager).
Net in āmijn mapgebiedā verschijnt een anonieme note. Deze herinnert mij eraan om wat actualiseren vanwege ingebruikname nieuwbouw. Helemaal geen probleem met dit soort noteās. Kan niet altijd zelf actueel bijhouden.
https://www.openstreetmap.org/note/5008790#map=18/51.788680/5.231490&layers=N
Ik heb geen enkel probleem met korte anonieme notes, deze bevatten vaak goede informatie. Niet alles is direct een project. Sterker nog, ik plaats ze zelf ook wel eens vanuit Organic maps als ik tijdens het wandelen iets vreemds tegenkom. En laten we wel zijn, hoe makkelijk is het om een fake account op OSM te maken om te spammen, als dat je doel is?
En tegelijkertijd: hoe ziek in je hoofd ben je als dat je doel isā¦
Een account aanmaken om uiteindelijk de waarde van de OSM-database te corrumperen/devalueren met info-hints die wel of niet waar kunnen zijnā¦
Ik erger me al tijden wezenloos aan de mega-hoeveelheid waanzinnig slechte edits van Padvinder, maar ik bedenk zojuist dat je ze ook kan zien als notes. En dan zijn ze helemaal niet zo slecht, want want hij geeft wel goed aan wat er in het veld aanwezig is met een voorzet voor de mapping. Jammer dat hij het niet zelf goed uitwerkt, of met een paar mappers afspreekt om zijn voorzetten uit te werken met een echte editor, maar dat is kennelijk niet iedereen gegeven.
Zijn mijn inziens, ongeacht wie ze maakt edits die aantoonbaar niet bestaan/gaan bestaan als object.
Alle edits die terecht gemaakt zijn maar om 1 of andere reden (zoals daar zijn: lichamelijke, tijds en/of editor-software beperkingen) kwalitatief verbeterd kunnen worden vallen meer onder beperking-categorie edits met oplopende niveauās: slecht, redelijk, goed, beter, best.
Valt mij op dat dat onderscheid al heel lang niet gemaakt word hier op dit forum zodat beperkingscategorie edits met niveau: slecht, verwijderd worden ipv verbeterd. Terwijl inderdaad het inzicht dat een edit die in het veld fysiek of als definitie bestaat maar van slechte kwaliteit altijd nog beter is dan het te verwijderen waardoor een object in eens niet meer zou bestaan.
Als ook nog openbare name shaming aangepakt wordt zou dit de algehele volwassenheid van dit forum doen laten groeien toch ?
Vermoedelijk is inmiddels geblokkeerde mapper in hoog tempo begonnen onder een nieuw account.
Leo heeft er veel werk aangehad om het allemaal te herstellen.
Nog geen reactie ontvangenā¦.. heb er wel om gevraagd.
Als het echt dezelfde is kan er dan niet op ip-adres geblokt worden ?
Dat is āUp to the DWGā. Eerst maar even een reactie afwachten van āmapperā.
Het zijn nu alleen nog maar āgrasveldjesā met foutmeldingen .
Dat is inderdaad dezelfde persoon.
De edits zijn nog relatief onschuldig, maar het zijn exact dezelfde fouten als voorheen, en met al meerder sockpuppet accounts zie ik eigenlijk geen reden om dit te negeren.
Waarschijnlijk voorzichtige checks of dit opgemerkt zou worden ?
BAM, top gedaan !
Erg subtiel. Tenminste deze keer geen bedreigingen tot verkrachting of moord, dus het is een verbetering.
Euh blocktijd met factor 10 verhogen wat mij betreft hoor. Wat een droef-toeter !
āMinder slechtā is helaas nog niet hetzelfde als ābeterā.
It is easy for someone to change their IP address to evade a block, so that on its own wonāt work.
How can we achieve that, with the open structure of OSM, you can welcome friendly & willing editors on one hand & be brutally unfriendly to map editor-vandalists ?
No one at NL seems willing to implement & embrace project-notes problem solving which at least 75% of the note problems will be solved on a friendly manner towards friendly & willing editors.
For the unfriendly editors the approach will create group pressure & sooner detection of unwanted editor actions.
Een positieve noot: Ik werd er in Note: 5000000 | OpenStreetMap (vriendelijk) op gewezen dat ik de vijfmiljoenste opmerking had gemaakt. Net zelf opgelost.