Importeren van Data

Maar er staan nog steeds de andere AND tags bij, zoals AND_nosr_r, AND:importance_level enz., moeten die blijven staan of kunnen ze weg?

Ik zou ze pas weghalen als Rullzer aankondigt dat hij klaar is met de retagging van alle gemeenten. Op zich hebben ze tot nog toe wel een functie gehad, anders had de retagging niet kunnen plaatsvinden.

Gollem, er is omgetagd. Als gorinchem zou kunnen controleren (meestal is het omtaggen goed maar er zitten soms enkele false positives tussen). Als jij weet dat de data klopt en je zet er bijvoorbeeld gelijk maxspeed op dan mag je wat mij betreft gewoon die AND-tags eraf knallen!

Ik wil er zelf ook graag vanaf maar omdat we nog aan het omtaggen waren leek het handiger eerst te zorgen dat dit goed is omgetagd voor de AND tags te verwijderen anders doe je teveel in 1 slag.

Is het de bedoeling dat we tertiary niet meer gebruiken?

@Gollem, nee tertiary is zeker nog een geldige en veelgebruikte tag. Echter Ldp had de AND import eens bekeken en er waren bijna geen wegen als unclassified geimporteerd en daardoor eigenlijk veel te veel als tertiary. Kortom als jij vind dat iets wat omgetagd is toch tertiary is gewoon terug zetten!

Moet ik eerst eens uitzoeken wat nu precies met tertiary bedoeld wordt.

Als ik wikipedia bekijk dan zitten er nogal wat verschillen wereldwijd.

In engeland zijn het wegen voor niet mechanisch aangedreven voertuigen (byway).
In Noord Ontario zijn het wegen in gebieden waar geen “N” wegen zijn.

Behoorlijk vaag dus, meer een gevoels kwestie.

Kijk eens op de wiki die pagina geeft een erg redelijk overzicht :slight_smile:

redelijk duidelijk, toch een beetje een gevoels kwestie

Zeker maar de wiki pagina is een goede gids in de “algemene” gevallen.

Waar heb je dat gelezen? In Engeland gaat het om “C” roads:

http://en.wikipedia.org/wiki/Byway_(road)

A byway in the United Kingdom is a minor secondary or tertiary road. In 2000 the legal term ‘restricted byway’ was introduced to cover roads on which it is possible to travel by any mode (including on foot, bicycle, horse-drawn carriage etc) but not using ‘mechanically propelled vehicles’.

Ik geloof dat ik het verkeerd gelezen heb :confused:

Verkeerd-om dan? :slight_smile:

Een byway is dan een secondary/tertiary, maar een secondary/tertiary is meestal niet een (restricted) byway. Je zou het nog het meest kunnen vergelijken met de introductie van een Fietsstraat in NL?