import lantaarnpalen Utrecht

En voor diegenen die op korte termijn behoefte hebben aan de weergave van lantaarnpalen in Utrecht:

De organisatie die de data ter beschikking stelt heeft zelf ook een prima toepassing om die lantaarnpalen te bekijken (op OSM achtergrond):

Wat mij betreft de beste reden om ze niet in OSM op te nemen.

Ik heb nog eens gekeken, maar het verwijderen van de 101.185 punten die door ArjanO zijn toegevoegd, (zonder daarbij zaken te vernielen die inmiddels met die punten gemaakt zijn) is voor mij wat te hoog gegrepen. Zo veel zijn er volgens mij en OSMCha toegevoegd in de 17 changesets met als commentaar ‘Adding some street lights’. Ik laat het aan iemand anders (IemandAnders) over. Vrijwilligers?

Zojuist alle lantaarnpalen van ArjanO verwijderd

Maar deze mislukte import staat er nog. Verwijder je die dan ook Martin?

Ik zou even afwachten tot alles gesynchroniseerd is. Het duurde even voordat ik alles ge-upload had.

Hoe kan ik trouwens jouw query in JOSM laden?

Edit: ik zie nu trouwens ook palen door ArjanO geïmporteerd waarvan later de hoogte door didier2020 gecorrigeerd is.

Hoe kan ik die filteren?

Edit 2: ben bezig…24.000 nodes

Willen jullie meedenken of dit in Bunnik ook moet gebeuren?
Palen staan weliswaar beter gepositioneerd dan in Utrecht, maar uit oogpunt van consequent handelen kun je overwegen om ze te verwijderen …
Ik zie ook palen dubbel vermeld. Ondanks dat import recent is, is het bestand niet actueel.
Bron import: https://ckan.dataplatform.nl/dataset/ovl-bunnik

Op jouw waarneming dat het niet actueel is heb ik de palen verwijderd.

  1. Inmiddels zie ik ze inderdaad niet meer staan.
  2. Je kunt een query in JOSM (12712) laden door in het downloadvenster de knop “Download from Overpass API” te kiezen. Daarna kun je een query maken opdezelfde manier als je het met de Overpass wizzard kunt doen.
    Maar je kunt die query ook gewoon uitvoeren in je browser en dan kiezen voor: ExportLoad data into JOSM

Uiteraard ben ik op de hoogte van “Download from Overpass API”, alleen is de query-taal daar imho iets minder makkelijk exporteren vanuit de webapplicatie…want dat werkte wel :slight_smile: