Import fra Posten Norge

Jeg har tenkt å importere pakkebokser og innleveringsbokser (“røde postkasser”) fra Posten Norge, i tillegg til postkontor og post i butikk. Her er wiki-siden med importplanen for prosjektet: Post office import Norway. Den nye taggingen for postkontorer er brukt her. Det er linket til ferdige OSM-filer i planen.

Fint om så mange som mulig kan gi kommentarer her, slik at jeg kan ta planen videre til godkjenning på importlisten.

Bra. Ser de dukker opp som spørsmål i StreetComplete også, men ser at mange mangler.

Supert. Angående postbokser, har vi tidligere importert fra posten og? Har sett flere ganger når jeg er ute med StreetComplete at jeg får spørsmålet “Finnes denne postboksen fortsatt”, men postboksen finnes ikke så jeg fjerner fra OSM når jeg kommer hjem. Mistenker at det er mange slike gamle postbokser i OSM som er fjernet med tiden?

Edit: Leser i wikien at dette er tenkt på:
“The number of post boxes in Norway has been reduced a lot during recent years, so many post boxes in OSM do not exist on the ground anymore. Therefore, post boxes without a match and which are not tagged as belonging to other operators, will be deleted.”

Om postkassene er plasserte slik ein ser på posten.no/kart så er ikkje kvaliteten god.
Her i bygda er 9 av 10 inni bygget endå kassa er på veggen på utsida.
Ser punkt som er opp til rundt 50m feil plassert.

Her burde det kanskje vere eit samarbeid med Posten for å få rett plassering?

Samme som recycling-datasettet da. 50 m feil. Men vanskeligere å se postkassene på ortofoto :slight_smile:

Men hvis de rettes opp i over tid, i OSM, og tilbakelevere alle bruker-redigerte posisjoner til Posten så blir jo datasett-syklusen veldig positiv. Go for it.

Hva er tallene for postkasser i OSM nå? Jeg ser det er 10.000+ elementer i importen. Hvis det er voldsom økning så er det jo vert å importere uansett om de er 50 m feil.

Jeg synes dere bør sjekke datasettet. Jevnt over er de bare 1-2 meter fra veggen, som er svært bra. En og annen må selvfølgelig flyttes.

Jeg har ingen innsigelser til denne importen.

Sjekket plasseringen på et par «post i butikk» her i nærheten, og noden ser ut til å ligge plassert akkurat der hvor man finner posten inne i butikklokalet, og det er mer nøyaktig enn i OSM i dag.