Har fått til conflate nå Det er en del ladepunkt som har fått ny ID
Det som er irriterende er at i det conflate/merge-vinduet hvor man velger hvilke verdier som nå er gjeldende så er det ingen indikasjoner på hvilken verdi som kommer fra hvor. Er det noen add-on som gir deg den informasjonen?
Må sitte med .osm fila åpen og manuelt se hvilken jeg skal velge…
I tillegg så må man bytte om reference/subject i forhold til det som er ment, fordi OSM-dataene gjerne har best lokasjon
Har tatt Lyse, Ionity, Ishavsveien og Ragde Charge til nå. Sistenevnte hadde noen svært dårlige plasseringer som jeg satte fixme på (men usikker på det, vet ikke om et eneste brukervennlig verktøy for å finne fixmes slik man finner åpne notes…)
Jeg tror det er bedre å bruke prosessen som er beskrevet ovenfor, dvs kopiere de manglende ladestasjonene over i det laget der eksisterende OSM er lastet ned. Da går det raskere å sammenligne tagger.
En effektiv måte å få hjelp fra andre mht plassering er å legge inn en Note på stedet. Jeg pleier først å søke på nettet etter bilder. Finnes ofte på Google maps, Facebook eller PlugShare.com.
Når du bruker Conflation er det Subject-elementer som blir endret, men det er plasseringen og innholdet i Reference som Subject-elementene blir endret til.
Om du ikke krysser av på Replace Geometry så skal plasseringen i Subject ikke bli endret, bare tags. Du kan angi i Merge Tags listen hvilke tags som skal endres.
Conflation bruker samme skjermbilde som Merge og som Replace Geometry for å flette data fra to elementer, og der ser man dessverre ikke hvor verdiene kommer fra. Du kan foreslå en endring i JOSM her: New Ticket – JOSM
Husk å sjekke om ref:nobil=* finnes i den store Nobil-filen før du overskriver den, eller sett Distance til en lav verdi, f.eks. 100 meter.
Angående eksemplet: Taggingen tillater ikke semikolon blant verdiene. Praksis er å tagge det totale antallet sockets (6) og den høyeste effekten (200kW).