Ik zie geen kaart van OpenFietsMap in MapSource.

Goedenavond,

Enkele weken terug een mooie Garmin Edge 800 gekocht.
Nu heb ik Garming Trainingcenter en Mapsource geïnstalleerd, openfietsmap gedownload en uitgepakt.
Vervolgens de setup.exe gedraaid waardoor de kaart automatisch in Mapsource geladen zou moeten worden, echter ik zie niets.
Wat doe ik verkeerd? Ik kan de kaart ook niet kiezen vanuit Mapsource.

Wellicht kan iemand mij hiermee helpen?

Met vriendelijke groet,
Louis de Nijs

Kijk eens of er nadat je setup.exe hebt gedraaid, een map is aangemaakt c:\garmin\openstreetmap\openfietsmap (deze kan je tijdens het setup proces nog wijzigen)
Als het goed is moeten daar 70 (vnl img) bestanden in staan.
Zie verder http://sites.google.com/site/openfietsmap/tips-tricks/mapsource_nl

Staat misschien de Base Map aan? probeer Ctrl-G

Het ligt inderdaad meestal aan de instellingen in Mapsource:

Vaak is het een kwestie van de kaart selecteren:
Menu Beeld>Overschakelen naar Product>Openfietsmap

Soms is alleen de basiskaart actief. Schakel die altijd uit: ctrl-G of
Beeld > Alleen Basiskaart (moet nooit aangevinkt staan)

Ook blijkt Mapsource vaak helemaal uit te zoomen (3000km) bij het schakelen tussen verschillende kaarten.
Selecteer eerst de kaart (Kaartselectieknop of Beeld>Overschakelen naar product) en dan Beeld>uitzoomen regio (Ctrl -)

Soms worden de kaarten niet goed weergegeven vlak na een update. Dit kan te maken hebben met het feit dat mapsource de weergave tijdelijk opslaat in zijn cache geheugen. Hierdoor kan de weergave van een oudere kaartversie in conflict komen met een recentere. Dit kan opgelost worden door het cache geheugen van mapsource te legen mbv de Ctrl G toets (2x).

Ook kan het zijn dat men de gmapsupp.img alvast verplaatst naar de SD kaart en dan pas de setup.exe gaat draaien. Die kan echter niets zonder gmapsupp.img.
Maar als het goed is wordt de setup dan afgebroken en krijg je een waarschuwing.

Goedenavond,

Bedankt voor alle advies. Ik zie nu eindelijk de kaart, heb alles opnieuw geïnstalleerd en bovenstaande tips opgevolgd.

Bedankt!

Fijn, ik zie dat je het al hebt opgelost.

hey ligfietser nog maar 5 posts! Je zei toch ooit dat je voor super senior ging?
(

)

YES! :laughing:

Gefeliciteerd!

Nu nogeens 1500 erbij en je behaalt de volgende titel. (overigens van twijfelachtige eer…)
http://forum.openstreetmap.org/userlist.php?username=&show_group=-1&sort_by=num_posts&sort_dir=DESC&search=Submit

Ik vrees dat ik al in dat stadium ben beland…:stuck_out_tongue: