Iemand enig idee waarom een heel Engels wegennet over een deel van Nederland lag

Ik werd net ingeseind door de Brandweer dat er bij Mijnsherenland en ook ver daarbuiten een heel Engels wegennet ligt.

Iemand enig idee wat er is gebeurd en/of het allemaal al hersteld is?

edit Vermoedelijk vandalisme straten met namen edit (* straatnamen verwijderd

Denk een wraakactie tegen een lid van de DWG.

1 Like

Geen idee nog ik zie wel reverts verschijnen naar versies terug op andere plekken…
Gek wordt je van dit soort vandalen…

Mooi dat het teruggedraaid wordt.
Lijkt me beter dat nu niemand iets gaat repareren en de ‘Reverter’ even z’n werk laat doen.

Edit… Het lijkt me grootschalig… in Ierland zie ik het ook.

Dit was wereldwijd. Het is allemaal gedaan door deze 3 users:

Als het goed is dan is alles ondertussen alweer hersteld. Het zal alleen nog even duren voordat de kaart alles weer goed weergeeft vanwege caching.

Persoonlijk denk ik dat dit alts zijn van Avinet_ua een user die kort voor dit vandalisme geblokkeerd werd door Andy vanwege geautomatiseerde vertalingen. Het is ook op te merken dat Avinet_ua, deze 3 users en alle name:ru vandalisme bots van een half jaar geleden dezelfde nep iD editor rapporteren te gebruiken in de changesets.

Edit: zie ook OSM Standard tile layer hacked?

2 Likes

NB: Opmerkingen (notes) hierover blijven wel komen, ik heb er net zelf een paar afgehandeld. Hopelijk zijn alle tegels spoedig weer schoon.
@eggie zou je de straatnamen in je OP willen verwijderen?

Done… fake straatnamen verwijderd

Was aan het opschonen in mn huidige ‘werk’ gebied and zag dit vanmorgen om een paar huizen op farmland af te bakenen… geen Ctrl+F5 x 10 laat die lijnen verdwijnen, graadje erger als bij Alkmaar. Een herdownload naar mn JOSM data set laat niets meer zien dus het zal zn tijd nodig hebben om het van Carto af te krijgen (er zijn zeker 3 discussie draadjes over dit onderwerp).

Toch moet het gedaan zijn door iemand met goede smaak.
De changesets hebben namen als bar, beer etc.
Toevallig ook twee grote hobby’s van mij :slight_smile: