Idee om wat met BAG te gaan doen

Over puntje 1 paar opmerkingen:

  • Het kan zijn dat er adresnodes op elkaar liggen. Dan lijkt het of er nodes missen, maar bij het importeren van appartementen kan het gebeuren dat de adresnodes in een stapeltje komen te liggen. Even proberen door een adresnode te schuiven.
  • Zelf toevoegen kan. Ik doe het af en toe ook. Kopieer een bestaande adresnode en pas die dan aan. Dan weet je zeker dat je alle tags hebt, die nodig zijn.

De BAG WFS service geeft geen nevenadressen door, hierdoor kan het ook dat sommige adressen ontbreken. Soms valt dat niet op aangezien een nevenadres soms gelijk is aan het adres van het pand ernaast.

Ook gebeurt het dat mensen zelf adressen verzinnen. M’n buurman gebruikt ook wel eens een toevoeging b terwijl hij op a woont (dat wordt dan wel eens bij ons in de brievenbus gedaan aangezien er geen brievenbus is voor b). Ook bij bedrijven zie je wel eens dat ze een extra toevoeging introduceren om de post voor verschillende bedrijfsonderdelen in 1 pand door de postbode te laten scheiden zonder dat dat officieel geregeld is door een nieuw adres aan te vragen.

Vandaag nieuwste josm jar11223 er op gezet, opstarten hij struikelde over import ods-bag plugin. could not load ods-bag plugin.

Je hebt via een enquête de kans om de BAG producten te verbeteren:

https://net.mwm2.nl/go.aspx?vp=18694aa6-6077-444f-bf7e-2ec311a528bd&type=

Hallo,

Zoals te zien is op de Verzoek Bag-import forum ben ik regelmatig BAG import verzoeken aan het indienen. Het lijkt me eigenlijk wel leuk om dit zelf te kunnen. Op de wiki pagina BAGimport wordt ik hierheen gestuurd. Hoe gaat dit in zijn werking? Of zijn er al genoeg BAG importeurs?

Groetjes, arvdk

Dat kan, zie https://forum.openstreetmap.org/viewtopic.php?id=55586

Er zijn 2 handleidingen.

  1. Initële Handleiding bij grote import
  2. BAG update handleiding

4 jaar geleden heeft een mapper in De Lier ruim 2000 woningen van de tag bag:gebruiksfunctie=woonfunctie voorzien.
Met deze overpass kreeg je ze allemaal te zien.

(Edit: deze link levert nu geen resultaat meer op na mijn opschoningsactie, hieronder beschreven)

Wat was/is de bedoeling van die tag? Ik zie hem verder bij geen enkele andere BAG import.

Zie dat ik een jaar geleden de bagId op de panden al omgezet had naar ref:bag.

Woonfunctie is een BAG eigenschap van een verblijfsobject en wordt gemapt naar building=house.
Maar hier op adres node en daar kan ie volgens mij gewoon gelijk vanaf gehaald worden.

Dit was dus duidelijk een eigen actie van de betreffende gebruiker toen we nog op zoek waren naar de beste manier om de informatie uit BAG over te nemen in OSM.

Ik heb ze zojuist in 3 sessies verwijderd.

===
Edit: 2 sessies werden er 3