Idee om wat met BAG te gaan doen

Laat ik een voorbeeld geven van wat ik gedaan heb. Ik heb in een aantal wijken in Leusden oude panden door BAG vervangen. Daarbij oude tags overgezet op nieuwe BAG panden. Daar zaten bv een aantal scholen bij (building=school, name=*). Ik weet wel dat dat een school is maar wat precies de naam is…? Die tags heb ik gewoon overgezet zonder te verifieren of die school ook echt zo heet of niet, dus inclusief evt spelfouten… Het is mi ondoenlijk om een wijk of stad aan te pakken als je echt alles moet gaan controleren dat anderen hebben toegevoegd. Ik vergelijk de situatie voor en nadat ik een wijk heb aangepakt. Daar is qua tagging niets veranderd behalve dat het ene pand vervangen is door het andere. Dat lijkt mij juist de bedoeling van de actie om 3dShapes panden te vervangen door BAG. Niet meer en niet minder. Als die mapper ook nog eens de boel wil opschonen (graag zelfs want je ziet soms wel rare dingen) dan kan dat toch gewoon daarna onder zijn eigen account?

Ik heb ook eens in bv Amsterdam wat bekeken maar daar zie je bv tags als alt_name:es=* Ik ben benieuwd hoeveel lokale mappers weten of dat juist is.
Kunnen we het lokale mappers die bereid zijn oude panden te vervangen door BAG wel aandoen om deze extra controle van alle tags uit te gaan voeren? Ik ben bang dat het dan wel heel lang gaat duren voordat we klaar zijn.

edit: misschien moet de dedicated account niet alleen het woord BAG bevatten maar meer : replace_old_building_with_BAG_data_without_deleting_info… (Ok is wat lang maar de bedoeling is duidelijk :wink: ) . Op huidige 3dShapes panden zie ik ook allerlei tags die later zijn toegevoegd maar de source is nog steeds 3dShapes.