Idee om wat met BAG te gaan doen

Goed punt maar volgens mij is het uitgangspunt van OSM dat we mappen wat we zien en in dat geval zouden we m.i. moeten kijken wat er op het straatnaambordje staat (en ja … die zijn helaas niet altijd consequent)

Zou het kunnen zijn dat de BAG heel erg consistent is in die zin dat daar gewoon de naam in staat die blijkbaar door de gemeente is afgegeven met als gevolg soms een hoofd- en soms een kleine letter? In dat geval gewoon de BAG aanhouden en dus niet consequent een hoofd of kleine letter.

Gisteren liep ik tegen het zelfde aan. Een check op google streetview leerde dat BAG het bij het juiste eind had. In Amersfoort was dat de “Van Musschenbroekstraat” .

Als ik nog even verder kijk in Amersfoort dan is daar een “van Bemmelstraat” zie streetview. Volgens BAG is het de “Van Bemmelstraat” .

Het nadeel van een keuze maken voor bv Hoofdletter is dat er dan ook allerlei straten die zowel in OSM als in BAG met kleine letter staan omgenaamd moeten gaan worden. Daar zit ik niet echt op te wachten.

Mijn voorstel zijn zijn: Alleen als OSMI gaat piepen over inconsistente namen de naam opnemen die op het straatnaambordje staat.