Idee om wat met BAG te gaan doen

De officiele documentatie is op de wiki te vinden:

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/JOSM/Plugins/FixAddresses#Usage

Die documentatie is wat beknopt.

FixAdresses controleerd of voor een adres ook de bijbehorende staat gevonden kan worden, als een of meer objecten in JOSM zijn geselecteerd zal het alleen deze objecten controleren, bij geen geselecteerde objecten worden alle objecten met adressen gecontroleerd.

Selecteer in de lijst met problematische adressen alle adressen voor een bepaalde straat en gebruik de Select knop om deze objecten in JOSM te selecteren. Zoom nu naar deze selectie en bepaal of de addr:street tag aangepast moet worden om de niet afgekorte straat naam te gebruiken, of dat de straatnaam aangepast moet worden (omdat het accenten bevat bv). Als de addr:street tag aangepast moet worden kan je met de selectie van problematische adressen dit in een keer aanpassen. Moet de straatnaam aangepast worden, selecteer dan alle objecten (met Ctrl+A) en zoek in de selectie naar alle objecten met de oude straatnaam als name tag. Selecteer nogmaals alle objecten en zoek nu in de selectie naar bestaande adressen die de oude straatnaam gebruiken in hun addr:street tag en pas deze ook aan.

Rinse and repeat voor elke problematische straatnaam.

Ik mijd persoonlijk het gebruik van de Assign functie, dat doe ik liever zelf zoals hierboven beschreven. Maar daarmee kan je ook aangeven welke straat bij een of meer geselecteerde problematische adressen hoort. As ik mij niet vergis gebruikt het hiervoor een associatedStreet relatie, en daar willen we juist van af.