ID editor slaat aanpassingen niet op

Hallo OSM-ers,

Ik was gisteravond lekker aan het editen in OSM maar door een Windows update werd mijn laptop automatisch herstart. Als ik nu weer wil gaan editen met de ID editor krijg ik een melding dat m’n vorige sessie niet opgeslagen was en dat kan ik kiezen tussen ‘herstellen’ of ‘weggooien’. Dat laatste doen we niet aan natuurlijk :slight_smile: dus druk ik op ‘herstellen’ maar dan gebeurd er geen fluit. Als ik de melding dan weg klik door op het kruisje te klikken dan verdwijnt de melding. Als ik vervolgens op ‘Ctrl+S’ druk dan verschijnt aan de linkerzijde de hele mik van aanpassingen die ik heb gedaan en een mooie blauwe ‘Opslaan’ knop maar ook dit knoppie doet geen snars. Iemand enig idee hoe ik toch mijn aanpassingen op de kaart krijg?
Ik gebruik overigens Chrome als browser.

Groet
Rene

Veel edits? En tussendoor geen enkele keer gesaved?
Dan is dat les een! :rage:

Heb je gecontroleerd of je edits inderdaad niet zijn doorgekomen op de kaart? Dat duurt nl. soms even, dat hangt een beetje af van het type edit dat je hebt gedaan.

Soms ook komt bij een volgende sessie alsnog een werkende knop om je vorige sessie te herstellen en ben je gered, anders vrees ik dat je opnieuw moet beginnen.

Overigens, vergeet ook niet naar JOSM te kijken. Zeker als je wat ingewikkelds moet gaan doen of beter wilt weten wat er ergens precies zit of niet klopt is dat een beter hulpmiddel dan ID.

Succes (en welkom op dit forum!).

Als ik http://www.openstreetmap.org/user/ArAge/history mag geloven is je laatst bewaarde edit van 4 dagen geleden. Ik vrees dus dat je je noeste arbeid kwijt bent :frowning:

Dank voor jullie antwoorden!

Het vreemde is dat ik bij het opnieuw openen van ID editor in Chrome (ook na herstart van Chrome) telkens de melding krijg om mijn aanpassingen alsnog op te slaan. Ctrl+S levert altijd de volledige lijst met aanpassingen die ik gedaan maar nog niet opgeslagen heb. Om één of andere reden zijn de aanpassingen dus nog steeds aanwezig.
Op Github lees ik dat wel meer mensen ‘save’ problemen hebben gehad dus ik ga daar maar eens dezelfde vraag voorleggen. Zodra ik meer weet dan hoor je van me (kan altijd makkelijk zijn voor een ander).

Groet
Rene

Succes Rene

Vergeet ook de tip van Marc niet om eens te kijken naar JOSM. Ik ben nog steeds blij dat ik ooit begonnen ben met JOSM en niet met een andere editor :slight_smile:

Bij mij idem dito.

Ik ga zeker eens stoeien met JOSM. Ik had al gezien dat je daar veel meer mee kan maar voor een beginner komt JOSM wat ingewikkeld over. Maar alles is te leren natuurlijk dus ik ga er zeker eens mee beginnen. Dank voor jullie tips!
Ik heb trouwens wel goed nieuws voor degene die in het zelfde schuitje belandt als ik. Een ontwikkelaar van ID-editor gaf me deze procedure waarmee ik mijn aanpassingen kon opslaan:

############
I have gotten stuck in this same way before, and here is a procedure that may work (it will sound weird):

-Move the map far away from a place that has anything that you have edited (an easy way to do this is just change the lat/lng in the url)
-Reload the page (control-R) - your browser will probably prompt for confirmation, say yes.
-Now you should have a fresh iD - try again choosing “Restore Changes”
-Try to save - you should again see a summary of your changes in the left sidebar
-Before hitting the blue save button, click on each change to review it - iD will show it to you and (importantly) load the map around the vicinity of your edits (you do need to let the map load completely each time)
-Finally click the blue save button…

########

Als je het hele draadje wil lezen moet je hier zijn: https://github.com/openstreetmap/iD/issues/2645

Veel plezier met mappen!

De ervaring met JOSM is dat de leercurve zeer steil is, maar daarna wil je niks anders!

ArAge, n hint mbt JOSM gebruik, https://help.openstreetmap.org/questions/34749/what-are-the-main-things-that-im-missing-out-by-using-the-id-editor-instead-of-josm
Hier vragen kan altijd ook nog.