Jeg tilføjede for lidt tid siden I.M. Frellsen til Name Suggestion Index, som en shop=confectionery fordi de sælger andet end chokolade. Men måske burde det være shop=chocolate, for chokolade er vel deres fokus? Er flødeboller chokolade?
PS: Hedder butikkerne I.M. Frellsen (sådan er det i NSI) eller bare Frellsen? Hjemmesiden viser bare Frellsen men jeg mener at der står I.M. Frellsen på butikkerne. Er der sket et rebrand for nylig?
Frellsen er i mit hoved primært en kaffeforhandler der har detailudsalg af kaffe og chokolade. I CVR angiver de selv deres hovedbranche til “Detailhandel med bagværk og konfekture”, hvorimod “Forarbejdning af te og kaffe” og “Fremstilling af kakao, chokolade og sukkervarer” er bibrancher. Jeg synes confectionery er korrekt.
Firmaet bagved hedder “I. M. Frellsen K/S” men butikkerne er brandet “Frellsen” (i hvert fald på Købmagergade, hvor der dog også står varianten “Frellsen Chokolade” på markiserne). Der mener jeg man bør angive Frellsen som navn i stedet for det officielle navn fra CVR; vi tagger heller ikke Netto som “Salling Group A/S”.
/K
2 Likes