Jeg har begynt å tagge noen bedrifter med ref:vatin for organisasjonsnummeret du finner på Brønnøysundregistrene (brreg.no) eller proff.no, men lurer på etter å ha lest wikien om det kanskje ikke er helt riktig tag for dette? Ser også det finnes følgende tagger ref:brreg, ref:NO:organisasjonsnummer, ref:company, ref:NO:company og ref:orgnr, men de ser ikke ut til å være veldig mye brukt enda. Så lurer derfor på hvilken tag som er best å bruke?
Andre referansetagger jeg har funnet som også er knyttet til organisasjonsnummer:
Jeg skal se om jeg får kopiert over de ref:vatin taggene jeg har lagt til så langt en dag, men skal jeg også kopiere over alle de andre taggene som også bruker organisasjonsnummer samtidig? Som ref:bankorg eller ref:nhn og de
Hva heter taggen som brukes i Sverige? Hvis det er samme konsept som i Norge, gir det ikke menig å bare ha samme navn på begge?
Ja, jeg så det fra linken du sendte først, men skjønner ikke hvorfor vi må differensiere når det er samme ting det er snakk om. Det hadde vært noe annet om det var en forkortelse for noe hvor den samme forkortelsen betydde noe annet i et annet land. Siden ref:orgnr ikke eksplisitt må være for Norge, og også kan tolkes som “organisation number” på engelsk, kan den like gjerne brukes for samme ting i andre land også. Hvilke situasjoner er det separering basert på landegrenser gir mening for denne taggen egentlig? Frem til nå har jeg bare brukt et søk som dette for å filtrere basert på land, men da har det vært for mere generelle tagger som amenity:*
Landskoder i ref taggen ser rotete ut spør du meg.
Hvorfor må de skilles? Hvorfor er det farlig om det er kollisjoner mellom forskjellige land? Jeg forstår bare ikke dilemma. Er det virkelig så ofte man trenger å søke opp alle taggene i hele verden filtrert på kun ett land? Skal alle andre ref:* tagger som brukes i Norge også flyttes til landskode fordi de kan bli brukt utenfor Norge? Jeg har heller lyst å bare gå tilbake til ref:vatin da, men bruke f.eks. ref:vatin=NO123456786 sånn som wikien beskriver, i stedet for bare ref:vatin=123456786 som jeg har gjort frem til nå. Eventuelt bruke noe mer spesifikt for Norge som ref:brreg. Landskoder i taggnavnet gir bare ikke mening i mitt hode, spesielt når det ikke er to forskjellige konsepter med samme forkortelse. Det er ikke noe tvetydighet i hva ref:orgnr refererer til. Sverige bruker for øvrig flere tegn i organisasjonsnummeret, så kollisjon med de er usannsynlig (selv om jeg ikke klarer å finne den svenske taggen du nevner).
Taggen de snakker om i diskusjonen du lenker til endte heller ikke opp med å deles i landskoder.