Hulp gevraagd bij een kapotte multipolygoon

Ik ben de laatste tijd bezig met een Enorme Klus, en dat is de Eilandspolder in Noord-Holland. Onderdeel van dit werk is ook het opknippen van grote multipolygonen, vooral daar waar watergangen toch niet door blijken te lopen.
Bij mijn laatste wijzigingenset heb ik de binnenlijn van een multipolygoon geknipt (water) elders weer aan elkaar gelast, en de andere polygoonlijn doorgetrokken. Ik denk echter dat ik echter onbewust twee stukken van dezelfde multipolygoon heb geknipt en daarmee de Eilandspolder heb laten leeglopen.

Na eindeloos speuren heb ik gedacht mijn wijzigingenset terug te draaien (jammer dan van al het werk) maar dat lijkt niet te zijn gebeurd.

Kan iemand er even naar kijken? Terugdraaien van de wijzigingenset is wat mij betreft ook prima.

https://overpass-api.de/achavi/?changeset=154942671

Duizendmaal dank!

Zat een klein lek in de MP
Hersteld in changeset:

Maar man man man wat een vreselijk draak van een ding.
Kudoā€™s dat iemand daar Ć¼berhaupt aan wil / durft te werken.

1 Like

De Wit! Fantastisch dat je er een blik op hebt geworpen en dat je zelfs het lek hebt kunnen dichten.
Hoe heb je het lek nu boven weten te krijgen?

Ik ga je wijzigingenset even nader bestuderen. Ik ben blij dat het ook een beetje aan de multipolygoon ligt :wink:

Door er voor te zorgen dat de kapotte MP maar 1 rood bolletje heeft aan weerszijden van al die lijnen.
Dan dubbelklik je op de eerste of laatste lijn van de sliert in de relatie en zoek je het uiteinde op.
In dit geval was hij maar op 1 plek gebroken en was er geen overlap, dus dan is het snel opgelost. :slight_smile:

Om landerijen niet onder water te laten lopen heb ik wel een extra Inner om meerdere landerijen heen geplakt.

Aha! Ik heb wel veel zitten kijken in de multipolygoonrelatie, alle binnenlijnen geselecteerd, maar heb het niet kunnen vinden. Op een gegeven moment wist ook niet precies meer waar ik nou had geknipt, dus toen was het einde helemaal zoek. Letterlijk, zo blijkt nu.

Ontzettend bedankt in ieder geval. Blij dat het meeviel!

1 Like

Manmanman wat een ding!

1 Like

De MMMP (megamonstermultipolygon) heeft een hele serie outers die geen andere toepassing hebben dan samen de outline te vormen van het water. Heb ik het juist dat je er dan gewoon 1 outer van kan maken?

Dat zou helpen, want door de multipele outers lijken de cutout tools niet te werken.

(Ik heb even gekeken of het makkelijk te vereenvoudigen is, nee dus).

1 Like

Ik denk dat de buiten- en binnenlijn te veel punten krijgen wanneer je de delen aaneensmeedt tot twee contouren. Dan krijg je al snel een waarschuwing uit JOSMā€™s toetsing dat het element te groot is. Vgl. het Markermeer

Ik heb wel al bedacht dat ik, zodra het werk aan de velden en de eilanden klaar is, ik even ga zitten om deze megamonstermultipolygoon op te delen in kleinere multipolygonen. Het heeft geen zin om zoā€™n enorm deel van het water onder een polygoon te laten vallen en het is ook eindeloos zoeken naar de losse eindjes.
Kijkende naar de structuur en bredere sloten zie ik al een mogelijkheid om er zes logische multipolygonen van te maken met een klein aantal eilandjes.

Klopt, maar binnen JOSM kan je dan wel werken, ook met de splitsgereedschappen. Ik zou het ook splitsen vĆ³Ć³r de eilandjes en zo, het werkt allemaal makkelijker zonder monsters.
Mijn handen jeuken, maar ik hou me in om jou niet in de wielen te rijden!

1 Like

Ha die Peter,

Ik vind het prima als je ermee aan de slag gaat! Moeten het alleen een beetje coƶrdineren zodat we geen conflicten veroorzaken (in de dataset). Ik ga waarschijnlijk vanavond weer aan de slag. Hoe erg jeuken jouw handen?

Ik heb hem in een aantal nog vrij grote stukken gehakt, met nog wel vrij grote MPen erin maar niet meer met multipele outers.

Geweldig, Peter! Top om zo samen te werken aan iets dat anders zo ontiegelijke groot is. Alleen is ook maar zo alleen. Dank daarvoor!