Huisnummers opensteetmap kaarten zichtbaar op een Garmin GPSMAP62st

Beste allemaal

Ik gebruik als natuurgids Basecamp en GarminGPSmap62st voor wandelingen en excursies op het Park de Hoge Veluwe. ik kan deze goed gebruiken, maar heb verder geen kennis vande kretelogie, die voorbij komt in de fora om zelff kaarten maken/veranderen.

Voor een fotoproject moet ik opnames in winkelstraten maken van oude verdwenen winkels. Helaas zijn in de winkelstraten helaas meestal geen huisnummers op de gevel zichtbaar. Het is dan gissen welk huisnummer bij de foto’s passen voor nader onderzoek in archieven en beeldbanken.

Als ik https://www.openstreetmap.org/#map=19/51.96615/5.66347 open zie ik precies de kaart met huisnummers, die ik zou willen gebruiken. Het zou al voldoende zijn als ik die kaart zichtbaar heb in Basecamp. In de Garmin zal ik dan wellicht die huisnummers niet kunnen zien, maar dat is niet echt relevant.

Als ik ter plekke een waypoint aanmaak, zou ik die dan terug kunnen zien bij het desbetreffende huisnummer in Basecamp. Wel zie ik in basecamp een huisnummer tevoorschijn komen als ik op een straatgedeelte klik, maar dat is onnauwkeurig, geen relatie met het gebouw.

Ik heb op meerdere plaatsen een osm gedownload, maar geen enkele komt na installatie met huisnummers tevoorschijn.

Bij maps.me app voor de iphone zie ik b.v. wel een map met huisnummers, dus de kaarten moeten er wel zijn toch?

Vanmorgen nog via www.outdooronly.nl als voorbeeld een klein gedeelte NL (alleen Wageningen) gedownload, maar ook hier geen huisnummers, maar wel symbolen van de winkels.

Ben ik nu een onmogelijk iets aan het zoeken of heb ik de juiste kaart nog niet gevonden.

wie o wie kan mij helpen?

vrgr willem mourik

Onmogelijk is het niet maar ik ken geen garmin kaarten die huisnummers renderen, het gps beeldscherm is te klein en heeft een te lage resolutie.
Maar als ik het goed begrijp gaat jouw vraag helemaal niet over jouw gps maar over Basecamp dus waarom noem je de titel van dit topic “Huisnummers zichtbaar op een Garmin GPSMAP62st”?

Beste Moderator,

Dank voor je reactie, maar ik ben net begonnen met het zoeken naar een kaart met huisnummers op de gps en basecamp, op het moment van het bericht wist ik nog niet wat er allemaal kan of mogelijk is, zoals ik al schreef in mijn bericht. Maar tevens de gedachte van: als het op de gps niet kan dan maar alleen in Basecamp. daar zou ik al me geholpen zijn. wellicht had ik de titel moeten plaatsen met: …op een Garmin gpsmap 62 st en/of in Basecamp.

Maar uit je reactie begrijp ik dat een kaart in basecamp met huisnummers wel mogelijk is. hoor graag van je welke kaart en waar ik deze kan downloaden.

hoor graag van je.

Vr.gr.

Een alternatief is de gps track te uploaden op bv. https://www.gpsvisualizer.com/ en dan de kaart met waypoints te bekijken.
Kies voor Leaflet map als formaat en dan kun je de track en waypoints bekijken openstreetmap.
Handig is om de optie "names appear as permanent labels’ te gebruiken.(zie “To set more options, use the detailed input pages:”)

Waarschijnlijk zijn er nog meer soortgelijke opties

Als topicsteller een gps track heeft met waypoints en deze wil relateren aan een kaart met huisnummers, dan zou je ook eens kunnen kijken bij www.opentopomap.org Hier kun je een gpx-file inladen en op hoogste zoomniveau laat opentopomap de huisnummers zien.

Ik weet dat het technisch kan mbv mkgmap maar ken geen kaart waar huisnummers op zichtbaar zijn.
Alle op OSM gebaseerde Garmin kaarten vind je hier: https://wiki.openstreetmap.org/wiki/OSM_Map_On_Garmin/Download
Probeer het anders met een van bovengenoemde webbased applicaties ipv Basecamp.

Iedereen bedankt, met gebruik van maps.me waar ik een waypoint met huisnummer kan pointen krijg ik wat ik wilde, die wp’s kan ik dan van naam veranderen en in Basecamp importeren en dat is voldoende, dank voor de hulp.