Houtwal

Het gaat om https://www.openstreetmap.org/way/474058081 - in de lengte liggende takken tussen twee rijen verticale palen - ofwel een takkenmuur of -haag.

ik heb er maar barrier=wall, material=wood van gemaakt.

Je hebt er een gesloten way van gemaakt wat betekent dat dit nu een polygoon is, een gesloten vlak vol met muur dus. Beter is het de weg op te splitsen in twee delen, dan is het weer een lijnelement. Of het met muur haag of hek moet worden getagd laat ik verder aan jouw waarneming over.

Volgens mij niet? Met de tag barrier=wall wordt het pas een vlak als je er area=yes bij zet denk ik.

Je hebt gelijk staat ook zo in de wiki. Maar de meeste renderers zien of het een gesloten vlak (=polygoon) is of lijn dus area=yes wordt steeds meer overbodig. In mkgmap (waarmee ik mijn OFM maak) is area=yes ook niet meer nodig. Ik merk nu dat er bij mijn OFM ook geen barriers in mijn polygon style zitten, dus de muren e.d. worden alleen als lijn gerenderd.

Volgens de wiki en volgens de mapnik- en osmand-renderers is het gewoon een lijnelement dat rondloopt…